• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoofdremcilinder of ook de bekrachtiger

mar10manta

Post vaak
ik heb volvo turbo klauwen op mijn manta zitten maar ik moet veel te ver mijn rempedaal intrappen, moet ik nu een grotere hoofdremcilinder plaatsen of ook een andere rembekrachtiger.

en welke hoofdremcilinder ik heb er 1 liggen van een volvo 740

Pak gevlochten leidingen voor en achter, en dan nog eens testen: hier echt 100% geen andere bekrachtiger meer nodig!

Je zal nu inderdaad een hoofdremcilinder moeten plaatsen met een grotere zuigerdiameter.

Dit houdt weer in dat je harder op je pedaal zal moeten drukken om dezelfde aantal kg per vierkante cm op te wekken.

Dit zal kunnen resulteren in de wens om een grotere rembekrachtiger.

origineel gepost door Maartuh

Pak gevlochten leidingen voor en achter, en dan nog eens testen: hier echt 100% geen andere bekrachtiger meer nodig! heb ik al jaren , maakt dus niet uit ook is het geen kwestie van ontluchten

origineel gepost door postbusmanta

Je zal nu inderdaad een hoofdremcilinder moeten plaatsen met een grotere zuigerdiameter.

Dit houdt weer in dat je harder op je pedaal zal moeten drukken om dezelfde aantal kg per vierkante cm op te wekken.

Dit zal kunnen resulteren in de wens om een grotere rembekrachtiger. oke dus het plaatsen van bekrachtiger in combinatie met een andere hoofdremcilinder zou beter wezen? ik heb dus compleet liggen van een volvo 740, zal alleen nieuwe leidingen moeten maken

Ja, en goed kijken naar de bevestigingen.

De moeren van de rembekrachtiging zitten natuurlijk bij je pedalen. De kans dat de steek van Volvo gelijk is aan die van de Manta lijkt me erg klein.

Dus ja.........eerst goed kijken en meten.

Terug
Naar boven