• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoog toerental na luchtfilter modificatie Astra G

dennisnmgn88

Post weinig
Een hele goedemorgen!

Zoals de titel al zegt, heb ik gister maar eens de luchtfilter modificatie uitgevoerd (buisje uit luchtfilterhuis verwijderd).

Nu heb ik (aangezien ik op werk was/niet bezit van juiste gereedschap) enkel het buisje uit de deksel verwijderd, maar merk vooral laag in de toeren dat de motor beter op pakt.

Na ongeveer een kilometer of 40 te hebben gereden (snelweg), kwam ik erachter dat de auto bij het stoplicht zo'n 1400 toeren (normaal 900) draait. Bij het intrappen van de koppeling zakt die eerst richting 900 om vervolgens te verhogen richting 1400. Bij het rijden op de snelweg (120) en ik trap de koppeling in, blijft hij eerst hangen bij 2000 toeren, zakt vervolgens naar 900 en stijgt weer naar 1400.

Om één of andere reden heeft de motor dus het idee dat die hoger moet lopen. Gezien de mod me tot op heden prima bevalt, wil ik dit natuurlijk graag zo laten. Wat ik niet wil zijn die 1400 toeren stationair uiteraard.

Wat zou de reden hiervan kunnen zijn, en wat kan ik hier tegen doen natuurlijk :)?

Alvast bedankt!

Terug
Naar boven