• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hortende en stotende zafira B, egr klep en software

Hallo, Ik heb een hele tijd een hortende en stotende zafira B (1,9 DTL uit 2006) gehad.

Bij het verkeerslicht kon ik zeer regelmatig niet op trekken en op de snelweg niet meer in te halen door het totale verlies van vermogen. Incasseren en vriendelijk zwaaien naar de andere bestuurders. Ook ging hij vaak stotteren.

Na veel lezen op dit forum, na uitlezen van de software en op advies van vriend jutoma, heb ik de garage de egr klep laten vervangen.

Het probleem van totaal vermogens verlies was nu weg. Het stotteren kwam doordat ik naast een egr probleem (vermogen) ook nog het wegvallen van de druk van de 'turbo?' had, is mij verteld. je hoorde tijdens optrekken een soort ggrrffff geluid. Dit zou iets met het aflaten van de druk te maken hebben. Die combi met egr klep zorgde voor het stoten en horten.

Gisteren is door de Opel garage de software uit 2007 van de motor vervangen door software van 2011.

Wauw... Wat een verbetering. Naast dat ik dat grrfff geluid niet meer hoor heb ik geen verlies meer.

Ik hoop dat jullie ook wat hebben aan deze informatie.

O ja dit geintje koste maar € 43,00

De egr klep vervangen koste mij overigens totaal ca €260,00

Terug
Naar boven