• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

[HOW-TO] - Astra G - Boordcomputer vervangen voor een Tomtom

Astra16VClub

Post weinig
Dit is een tutorial hoe je een Tijd info Display (TID) of een boordcomputer kan vervangen in een Astra G voor een Tomtom.

Download tutorial (PDF)

Als het bestand niet meer te downloaden is, stuur dan een privebericht.

Voor vragen zie: viewtopic.php?f=5&t=164415

Zou dit ook kunnen voor een Opel Zafira 2008 ?

En wat denk je dan nog nodig te hebben ?

En als laatste: je eigenlijke boordcomputer komt dan wel te vervallen, hoe los je dit op ?

Ja alles kan, heb het al eens bij een astra H gezien daar hadden ze het originele BID display boven achter de interieur verlichting gemaakt.

Hallo

Weet iemand toevallig hoeveel inch dat vierkantje is voor de tomtom ? Omdat ik in plaats van een tomtom een achterruitcamera scherm wil plaatsen

Alvast bedankt

Nette tutorial :thumbup. Is deze ook te gebruiken bij een iets andere middenconsole? Ik wil wegens beschadigingen mijn middenconsole namelijk vervangen (geen TomTom inbouwen) maar mijn middenconsole ziet er iets anders uit. Het grootste verschil is de hoogte van het display-ruimte. Die van jouw lijkt een stuk hoger te zijn dan de ruimte die ik bij mijn MID heb. Ter vergelijking, als ik daar zo'n TomTom zou inbouwen, zou de helft van het scherm van de TomTom niet te zien zijn. Tevens heb ik ook nog een airco knopje in m'n middenconsole maar dat lijkt me niet zoveel uit te maken?

edit:

Wat betreft de hoogte las ik dit in je tutorial (had ik eerder moeten zien natuurlijk :) ):

"Dit is een foto van mijn middenconsole waarbij de Tomtom al is ingebouwd. Echter is

het stappenplan precies hetzelfde als voor een middenconsole zonder navigatie raam."

edit2:

Vandaag de Howto gebruikt voor het vervangen van m'n middenconsole. Super bedankt! :thumb :thumb

Terug
Naar boven