• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

[HOW-TO] - Omega - aansluiten zelfdimmende binnenspiegel

speeedstar

Post weinig
How 2........... aansluiten van een zelfdimmende Omega binnenspiegel.

Als eerste heb ik het geel/koper kleurige metalen stripje ( die over het schuifje op je voorraam gaat ) losgeschroefd.

Daarna heb ik hem opgeschoven zodat hij met 1 torx-schorefje vast zit en naar voren uitsteekt.

Je kan ook het hele voetje uit elkaar halen en de uitstekende pootjes afzagen , maar dan moet je ook een stukje van je plastic-behuizing afslijpen ( wat je zelf het mooiste vind ! )

^^^ is een voorbeeld met afgeslepen pootjes ^^^

Dan knip je de stekker er af, want die heb je toch niet nodig. Pak het bruine draadje ( massa ) en het grijs/blauwe draadje ( +12 V. )

Mijn Vectra heeft al en +12V. bij de interieurverlichting/leeslampjes dus heb ik daar de stroom vandaan gehaald. Maar als je dit niet hebt , kan je vanuit het handschoenenkastje een kabeltje trekken ( is hij meteen via het kontakt gestuurd )

Aansluiten en netjes alle draden wegwerken.........................................

Het resultaat !!

mvg roy

Terug
Naar boven