• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

[HOW TO] Vectra C - Cruise Control knoppen werken nu weer.

Na al een aantal keer de contactpunten van de hendel van de richtingaanwijzer te hebben behandeld met contact spray aangezien de knoppen van de Cruise Control niet tot nauwelijks werken, nu een betere oplossing!

Na het verwijderen van de hendel de contactpunten goed schoongemaakt en op alle vier de punten een klein puntje tin gesoldeerd.

foto_zps5d1724ae.jpg

Hierna de handel opengemaakt aan de achterkant en de de 2 veertjes weer wat uitgerekt zodat er weer wat meer spanning op komt te staan. Ook de 2 pennetjes van de schakelaars van de CC nog even gangbaar gemaakt door ze een aantal keer helemaal in te drukken.

foto_zpsae866974.jpg

foto_zps643d4f88.jpg

foto_zpsd2fdd617.jpg

Hierna de boel weer in elkaar gezet en getest, bij mij werken de CC knoppen weer perfect.

Hallo,

Ik had het zelfde probleem met mijn Signum. Garage geweest en uit laten lezen. Inderdaad een fout in de schakelaar cruise control. 149,- euro. Ik dacht dat kan ook anders. Dus eentje besteld via Opel-parts en daar kost hij 56 euro. (Scheelt toch weer)

Alleen na het inbouwen ( 1 minuut werk) deed hij nog steeds niks.

Dus toen maar gedaan zoals jij het uitgelegd heb met een paar kleine bolletjes tin op de contactpunten.

Wel op de oude uitgeprobeerd trouwens. En zie daar werkt weer perfect.

Alleen nu een nieuwe in de la liggen (nou ja)

Bedankt dat er mensen zijn die dit soort dingen wil delen met anderen.

Je hebt mij in ieder geval enorm geholpen.

Met vriendelijke groet,

Aad

Ik denk niet dat je vraag hier thuis hoort. En snap ook je vraag niet helemaal. Hoe bedoel je dat de rem op twee dingen reageert?

Die remlichtschakelaars hebben twee schakelmomenten die heel dicht op elkaar liggen. Minstens één daarvan is voor de remlichten.

Bij oudere CC-systemen loopt één van die trappen via de cc-hendel, als een soort dubbele beveiliging. Als óf de rem ingetrapt wordt of de 0-toets ingedrukt wordt, schakelt de cc uit. Ik heb geen idee hoe het zit met al dat canbus geweld, maar hoop dat je er iets aan hebt...

maar hadden jullie er altijd problemen mee??

ik heb dat ie van mij soms wel en soms niet doet.

vaak is het als de auto uit is geweest dat ie het wel weer doet.

af en toe merkte ik ook als ik de cc uitzette via de hendel dat je dat best voelde in de auto, daarna deed ie het ook niet meer.

als de auto uit was geweest wel weer.

normaal als ik de cc uit zette via de hendel voel ik dat niet in de auto..

zou het dan als nog de hendel kunnen zijn????

@johan1979 wrote:maar hadden jullie er altijd problemen mee??

ik heb dat ie van mij soms wel en soms niet doet.

vaak is het als de auto uit is geweest dat ie het wel weer doet.

af en toe merkte ik ook als ik de cc uitzette via de hendel dat je dat best voelde in de auto, daarna deed ie het ook niet meer.

als de auto uit was geweest wel weer.

normaal als ik de cc uit zette via de hendel voel ik dat niet in de auto..

zou het dan als nog de hendel kunnen zijn????

Dit probleem heb ik dus precies hetzelfde, is dit dan de oplossing ervoor??

Hallo allen,

Bij mijn Zafira 2.2 SE uit 2001 werkt de hendel perfect volgens de OP-Com, maar hij doet helemaal niets als ik rij en hem probeer in te schakelen. Remlichten werken ook allemaal en heb beide pedalen ( rem en koppeling) omhoog gehouden en geprobeerd de CC in te schakelen, maar niets helaas.

Iemand nog andere tips??

Groetjes.

Terug
Naar boven