• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

[HOW-TO] - Vectra-C - Knakkende deur verhelpen (deurvanger)

CAlberts

Post veel
Een bekend kwaaltje is het knakken van de deur bij openen en sluiten als de deurvanger versleten is:

[youtube:2hq3vidk]

Het vervangen van de deurvanger is erg eenvoudig. Een nieuwe deurvanger kost bij de VOD € 38,24 (€ 31,60 ex BTW)

1. Eerst moet je de deurkaart verwijderen. Hiervoor moet je 5 torx T20 schroeven losdraaien. 3 zitten er onderaan de deur en 2 zitten achter de deurgreep (de afdekkap kun je met een platte schroevendraaier er af wippen)

hm6j.jpg

2. Haal nu de kabel van de deurklink los en de kabel van het bedieningspaneel van de ramen etc. Let er wel op dat je raam dicht zit!

qvst.jpg

3. Verwijder nu de speaker

k4ld.jpg

4. Haal nu de bij de deurvanger de 2 schroeven aan de portierzijde los en de schroef die aan de auto zit los

pbky.jpg

5. Nu kun je de deurvanger door het gat van de speaker er uit halen. Nieuwe er in en alles weer in omgekeerde volgorde vastzetten. Voor de zekerheid heb ik de busjes nog wel even ingespoten (ik het Fingrease van Interflon gebruikt)

Hier oud (eerste foto links, tweede rechts) en nieuw bij elkaar. De witte busjes zijn uitgesleten, waardoor ze knakken.

okk9.jpg

18ni.jpg

Nu heb je geen geknak meer! king:

[youtube:2hq3vidk]

@CAlberts wrote:Een bekend kwaaltje is het knakken van de deur bij openen en sluiten als de deurvanger versleten is:

[youtube:3v42oewu]

Het vervangen van de deurvanger is erg eenvoudig. Een nieuwe deurvanger kost bij de VOD € 38,24 (€ 31,60 ex BTW)

Ik heb de 5 schroeven los gedraaid maar het paneel krijg ik er niet af. Wat is de truc ?

Even aan de onderkant vd zijkanten vast pakken en een paar ferme rukken geven. Hij klikt uit enkele klik-sprieten. Daarna naar het hele paneel naar boven schuiven. Aan de bovenzijde zit hij ook vastgeklikt. Hij hangt als het ware.

Bedankt. Ik heb het geprobeerd en het is gelukt. Was bang om sprieten af te breken, maar het ging goed. Alleen had ik wat moeite om net onder de bovenste driehoek (aan de andere kant zit de buitenspiegel) de boel weer op de plaats te drukken. Daar zit een wat dikker wit geval. Dat moet dan nog een andere keer.

Vanavond weer even proberen. Hoop niet dat ie bij mij ook afbreekt. Wel heerlijk dat die akelige trilling eruit is.

Mooi dat ik deze tegenkwam, wist niet hoe het onderdeel heette en hoe ik het precies moest vervangen. Nu dus wel!

Het is gelukt, ik kreeg alleen de deurkaart bovenaan bij het raam niet weg, dus heb heel onhandig met de deurkaart half-vast gewerkt. Maar uiteindelijk zit alles prima, bedankt!

Terug
Naar boven