• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HOW-TO] Vectra C/Signum - Installatie Brodit proclip+houder

Baba

Post weleens wat
Dit zal zeker niet de meest spannende how to zijn, ondanks dat hoop ik dat ik er iemand mee kan helpen!

Alle installatie spullen bij elkaar:

IMAG0470_zps5aac6e52.jpg

Haal het achterplaatje van de telefoonhouder af door de middelste schroef van de telefoonhouder los te draaien.

IMAG0471_zps4f44f907.jpg

Leg het achterplaatje van de telefoonhouder op het montageplaatje van de proclip en markeer de gewenste positie van de telefoonhouder. Het licht vastschroeven van het achterplaatje werkt het makkelijkste. Verwijder het achterplaatje weer van het montageplaatje van de proclip.

IMAG0472_zpse4a18169.jpg

Gebruik een smal voorwerp bijvoorbeeld een schroevendraaier (of de meegeleverde clip zie foto) om voorzichtig de airo bedieningsunit uit het dashbord te wippen.

IMAG0473_zpsccd43141.jpg

Click nu de houder van de proclip aan de binnenkant van je dashbord vast.

IMAG0475_zpsa6d0478b.jpg

Plaats vervolgens de airco bedieningsunit terug.

IMAG0476_zps894acd2d.jpg

Monteer nu het proclipmontage plaatje op de zojuist gemonteerde procliphouder.

IMAG0478_zpsfdc00cea.jpg

Als laatste plaats je de telefoonhouder op de vooraf gemarkeerde positie en schroef je deze vast.

IMAG0479_zps2580da03.jpg

Met Telefoon is dit het resultaat van ongeveer 10 minuten werk.

2013-04-09194318_zpsf7b3e5e0.jpg

Dat was hem :). Ter aanvulling, brodit levert bevestigingsmateriaal om o.a. telefoons in auto's te monteren, dit zonder gebruik te maken van lijm of schroeven in het dashbord.

http://www.broditnederland.nl/contents/nl/d753_Montage-Producten-Opel-Vectra-C.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb destijds ook een systeempje van Brodit overwogen.

Uiteindelijk een Kenu Airframe gekocht en zeer tevreden over.

Indien ik hier iemand mee verder kan helpen:

Past perfect op mijn rooster naast het navigatiescherm, vrij hoog en dus veilig om af te lezen.

Een smartphone zit hier zonder te trillen perfect vast.

De airframe is degelijk gemaakt van metaal, kwaliteitsplastic en zacht rubber.

Het rechterbeen is uitschuifbaar met een veer en laat kan zo verschillende smartphones met verschillende breedtes vasthouden.

Eenmaal uitgestapt blijft er een quasi onzichtbaar dingetje op je dash achter.

Terug
Naar boven