• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

[HOW-TO] Vectra C/Signum LED mistlampen & Daytimerunning

Hierbij mijn omzetting naar LED

parts:

-Set led daylights

-2x universal fog spots

-2x H1 lampen

-2x relais

-zwarte Tec 7 lijm

-soldeerbout en solteersel

LED set via ebay:

http://www.benl.ebay.be/itm/LED-Day...=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item336d239332" onclick="window.open(this.href);return false;

810671.jpg

2 de set om gewonen H7 in te plaatsen om de canbus te misleiden ( foutmelding):

http://www.benl.ebay.be/itm/12V-UNI...arts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27c757abea" onclick="window.open(this.href);return false;

445148860tp.jpg

Om te beginnen heb ik een schakeling gemaakt om de canbus melding de misleiden . De Leds werken op een apparte circuit maar worden aangestuurd door een relais dat op zijn beurt een signaal krijgt van je mistlamp stekker op de wagen.

De origineele mistlampen eraf halen (hiervoor moet de bumper er af ) eens ze er af zijn heb ik de nieuwe led set ( enkel de leds , dus zonder contact omvormer enz dat bijgeleverd is) erop gekit met tec7,de diameter van het gat in de cover past er juist in!!! en minstens 24 uur laten droogen...

Volgende stap is de schakeling maken:

relais30858687150x150.jpg

De H1 mistlampen zet je in de schakeling tussen de stekker en de relais om tegen je canbus te liegen... een H1 lamp verbruikt 55watt en de leds 4watt, dus je systeem moet niet zoveel doorgeven en denkt dat er een lamp kapot is , dankzij deze schakeling verbruik je de 55 watt en maak je een nieuwe kring om je leds te voeden...

Deze heb ik in mijn bumper vast gevezen en met alluminium tape overgeplakt dat je geen licht hebt in je bumper :thumb

Resultaat:

20120110173505.jpg

20120110171228.jpg

20120226141925.jpg

Enkel nog met opcom instellen als daylights

Terug
Naar boven