• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

[HOW TO] Zafira B Cosmo 2005/2006 - Armsteun demontage

Hoi,

Ik heb het geluk met mijn Zafira B 2.2ltr 2005 Cosmo, dat Opel hier de "beste" armsteun ooit in heeft gemonteerd. Die ene die aan de bestuurdersstoel vast zit, die ene met de doorliggende vulling die onder het frame van de armsteun gaat hangen na verloop van tijd. Ik heb heel lang gezocht naar een tutorial van hoe ik deze kon demonteren etc. Op het forum een aantal posts gevonden waar ik steeds stukjes informatie zag. Maar niet de juiste. Nu heb ik hem er zojuist uit weten te krijgen zodat ik hem opnieuw kan laten bekleden of kan vervangen. Deze post word dus vervolgd. Maar hieronder vast mijn bevindingen, begeleidt met foto's en tekst. Mijn buurman heeft een Meriva uit 2005 en dezelfde armsteun, dus het is toepasbaar op meerdere modelen.

Side note is dat het loshalen van de bekleding van de stoel aan de achterkant niet noodzakelijk is!

j5nq3o35bwg438550mgq7pktza22z8i8.jpg

9e4m8ypon9lrhmekbwto29xbivmaps5o.jpg

b9pyxb8fda8ds28y38h3uvgb2ucooq7p.jpg

ga1fmjmynxz9ge2f24nngo2zjgm967nc.jpg

Zoals gezegd, wordt vervolgd als ik de permanente oplossing heb gevonden. Succes en laat ff weten of dit behulpzaam is geweest of als je iets mist!

Terug
Naar boven