• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hulp nodig bij mijn velgen!

Hallo allemaal!

Ik heb pas geleden 8j,9j velgen gehaald. Nu passen deze mooi onder mijn corsa b, en bij insturen blijft ook voldoende ruimte over.

Nu is het probleem alleen dat bij het rijden de achterwielen vanwege het inzakken de wielkastlijst raken. Heeft iemand hier een goedkope oplossing voor behalve uitrollen?

Nu is er een goedkoop schroefsetje die ik op de kop kan tikken, maar ben bang dat ik dan nog meer problemen zal krijgen.

Iemand ervaring? alvast bedankt

Of met een schroefset/vaste set voldoende op hoogte zetten, of uitrollen.

Je kan natuurlijk wel met schuimrubber of bumpstops zorgen dat het niet meer in veert achter.

Als je een beetje handig bent, kun je ze ook zelf uitkloppen. 9J krijg je er anders niet fatsoenlijk onder. Rij zelf met 8J achter en ook daarvoor was een beetje werk nodig.

110 euro voor 1 keer te gebruiken vind ik anders genoeg......

ik heb de wielkasten achter zelf naar buiten geklopt.gewoon met beleid doen en goed nabewerken.

enige nadeel is dat je plastic randjes niet meer ooptimaal passen.deze zul je naderhand erop moeten kitten.

Ik heb een roller liggen als het goed is. Zal vanavond even kijken, mag je wel overnemen voor een paar tientjes.

image_zpsdae10e7d.jpg

@carlover wrote:enige nadeel is dat je plastic randjes niet meer ooptimaal passen.deze zul je naderhand erop moeten kitten.

Randjes aanpassen met hete lucht, bovenste 2 schroeven weglaten en in plaats daarvan vastkitten. Op de overige plekken kun je gewoon de schroeven weer gebruiken.

Terug
Naar boven