• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hulp nodig bij radio

<p style="text-align: center;">Onlangs heb ik een Corsa B uit 98 gekregen. Nu is het zo dat mijn radio zo is aangesloten dat hij continue stroom krijgt. Ik wil hem nu met mijn contact uit laten gaan. Ik had al gegoogled en iets over een rode en een gele draad gevonden.</p>
Maar degene die de boel heeft aan gesloten heeft er een pootje van gemaakt. Er zit bijvoorbeeld een gele draad aan het blok van de speakers.

Nu is het zo dat op de plek waar normaal de rode draad zit. Twee rode draden naar binnen gaan. Een gaat rechtstreek naar binnen en op de andere zit een splitsing waarvan een kant dus naar de rode draad plek gaat. De andere gaat naar de plek waar normaal de gele draad zou zitten.

Volgens mij móet ik iets met doe rode draden veranderen, maar ik weet niet wat om te zorgen daar mijn radio met het contact uit gaat.

Wie kan mij helpen?

[quote quote=18371896]<p style=”text-align: center;”>Onlangs heb ik een Corsa B uit 98 gekregen. Nu is het zo dat mijn radio zo is aangesloten dat hij continue stroom krijgt. Ik wil hem nu met mijn contact uit laten gaan. Ik had al gegoogled en iets over een rode en een gele draad gevonden.</p> Maar degene die de boel heeft aan gesloten heeft er een pootje van gemaakt. Er zit bijvoorbeeld een gele draad aan het blok van de speakers. Nu is het zo dat op de plek waar normaal de rode draad zit. Twee rode draden naar binnen gaan. Een gaat rechtstreek naar binnen en op de andere zit een splitsing waarvan een kant dus naar de rode draad plek gaat. De andere gaat naar de plek waar normaal de gele draad zou zitten. Volgens mij móet ik iets met doe rode draden veranderen, maar ik weet niet wat om te zorgen daar mijn radio met het contact uit gaat. Wie kan mij helpen?[/quote]

Hierbij een link om de bedrading te controleren https://autoradioinbouwen.nl/#autoradio bedrading origineel

kan uw eventueel ook aan een wkpl handboek corsa B helpen met schemas

Post is een foto van de kabelbrij die er nu zit, mogelijk kunnen we dan aanwijzen wat er veranderd moet worden.

Meestal kan je trouwens ook in je radio aangeven dat hij na zoveel minuten vanzelf uitgaat als het contact uitstaat.

Terug
Naar boven