• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hydrolische koppeling R25/R28 ontluchten ???

manta_sport

Post weinig
Hallo,

Omdat de koppakking van de 3.0 24v er uit lag heb ik een ander motor in de station gehangen.

Nu heb ik een probleem met de koppeling, er zit geen olie meer in de koppelings leiding, en moet ik hem ontluchten, ik heb alleen geen idee hoe en waar dat moet.

Ik ben koppelings kabels gewent bij de manta's.

groetjes marcel.

origineel gepost door Jack-omegax3.0xe

De hulp cilinder zit op de bak aan de handel die het druklager op de plaat duwt.

Gr Jack

thanks,:wors

Dan had ik dat beter kunnen doen voordat ik alles (uitlaat enz.)weer gemonteerd had.:hmmz

Jack bedankt,

Het is gelukt, begin nu ook te begrijpen hoe het werkt.

Ik heb een rem ontluchtingssetje en dat werkt opzich wel makelijk, alleen moet het reservoir wel tot het maximum gevultzijn anders blaast hij er alleen maar lucht door.

De koppeling werkt wel ik vindt alleen de druk een beetje laag, mischien ligt dat aan mij omdat ik meestal zware koppelingen met kabel gewendt ben.

Terug
Naar boven