• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ideeen gevraagd versterkers in Astra Coupe 2002.

Baas J.

Woont hier bijna
Hoe hebben jullie je audio in de koffer aangelegd?

Er moeten 2 versterkers inkomen, 1 die 4 speakers aanstuurt en 1 monoblock voor de sub.

Reservewiel mag vervallen eventueel.

ik heb een dubbele 12" JBL sub liggen, in een 2x 42,5 liter gepoorte kist. ik heb m'n monoblok simpelweg vast gemaakt aan de achterzeide van de kist.

tevens heb ik ook nog een 4-kanaals versterker, alleen nog niet aangesloten..

het past allemaal wel makkelijk.

ik vind een dubbele bodem het mooiste. Heb het ooit in een astra hatchback gemaakt zal de foto even opzoeken.

Stelt niet heel veel voor ff aan de hand van de mat maken

ik heb een dubbele 12" JBL sub liggen, in een 2x 42,5 liter gepoorte kist. ik heb m'n monoblok simpelweg vast gemaakt aan de achterzeide van de kist.

tevens heb ik ook nog een 4-kanaals versterker, alleen nog niet aangesloten..

het past allemaal wel makkelijk.

Zal vanaaf nog eens op de andere hd kijken kan van de astra nog niet vinden. Door de dubbele bodem

blijft de kofferbak nog gebruikbaar ook.

Dit is in mn oude c kadett coupe

coupe2006037.jpg

ik vind een dubbele bodem het mooiste. Heb het ooit in een astra hatchback gemaakt zal de foto even opzoeken.

Stelt niet heel veel voor ff aan de hand van de mat maken

reservewiel mag weg.

Op dit moment ben ik alle kabels naar de koffer aan het brengen... maar heb nog geen idee hoe t moet worden...

Zal vanaaf nog eens op de andere hd kijken kan van de astra nog niet vinden. Door de dubbele bodem

blijft de kofferbak nog gebruikbaar ook.

Dit is in mn oude c kadett coupe

coupe2006037.jpg

je zou je subwoofer in de ruimte van je reservewiel kunnen maken, en versterkers tegen de zijkanten maken of onder je hoedenplank.

of een kist maken voor de woofer, het verstandigst is dan om zelf een kist te maken en dus mooi naar de vormen van de kofferbak maakt zodat je meer kofferbakruimte over hou.

Dan kun je 1 versterker boven op je kist maken, en 1 aan de zijkant. ik heb me versterker nu ook op me kist, en dat past perfect onder de hoedenplank en sta mooi in de hoek.

reservewiel mag weg.

Op dit moment ben ik alle kabels naar de koffer aan het brengen... maar heb nog geen idee hoe t moet worden...

je zou je subwoofer in de ruimte van je reservewiel kunnen maken, en versterkers tegen de zijkanten maken of onder je hoedenplank.

of een kist maken voor de woofer, het verstandigst is dan om zelf een kist te maken en dus mooi naar de vormen van de kofferbak maakt zodat je meer kofferbakruimte over hou.

Dan kun je 1 versterker boven op je kist maken, en 1 aan de zijkant. ik heb me versterker nu ook op me kist, en dat past perfect onder de hoedenplank en sta mooi in de hoek.

ik verwacht dat de meeste niet graag foto's willen posten van z'n installatie...

Op deze manier weet namelijk heel nederland wat er verstopt zit onder de hoedenplank en hoe waarde vol dat is.

maargoed ik zou gewoon een bodemplaat maken met zijkanten van mdf. dat bekleden met van dat stof en versterkers en condensator er tegen aangeschroeven. Vervolgens ene kant en klare subkist erin liggen. Scheelt je een hoopwerk met zelf iets fabriceren, tenzij dat nu net de bedoeling is.

Simpele tekening in paint:

Naamloos.png

Bij mij kunnen er ook nog 7 kratten bier bij, dus als je zelf een kist maak, hou je nog aardig wat ruimte over.

ik verwacht dat de meeste niet graag foto's willen posten van z'n installatie...

Op deze manier weet namelijk heel nederland wat er verstopt zit onder de hoedenplank en hoe waarde vol dat is.

maargoed ik zou gewoon een bodemplaat maken met zijkanten van mdf. dat bekleden met van dat stof en versterkers en condensator er tegen aangeschroeven. Vervolgens ene kant en klare subkist erin liggen. Scheelt je een hoopwerk met zelf iets fabriceren, tenzij dat nu net de bedoeling is.

Terug
Naar boven