• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

iemand omgeving hoorn/enkhuizen die cih uit zn duim kent?

wie o wie kan mij helpen met de motor van mn monza

de motor wilt niet lopen maar kan er geen wijs uit worden en ook niks tevinden over de motor qa boeken

dus wie zou mij kunnen helpen uit noord holland? wil wel dat de monza weer rijdt

kreeg alles benzine ontsteking

maar door het gepruts door de vorige eigenaar wilt het blok niet lopen dus afstelling voor dat ikd e ontsteking er uit haalde voor schoon temaken liep de motor wel wat met zelf inspuiten van benzine

intussen de inlaat aan gepast en benzine filter vervangen

ontsteking werkt ook netjes maar zal nu niet meer op tijd staan

Alles spoort helaas niet nu de ontsteking en het probleem is nu heb ik het via de wph gedaan en loopt nu nog niet

Dus zou wel wat hulp willen maar ze wonen allemaal zo ver weg haha

Korte uitleg

Zat een 2l in en de vorige eigenaar heeft er een 2.4 in gehangen met 2.2 inlaat en 2.4 gasklephuis en 2.0 ecu met alles

Ook de koude start zit in de inlaat

Wel andere brandstof filter er onder gedaan die was verstopt

Daar voor was er wel een teken van leven maar de ontsteking heb ik er uit gehaald en geprobeert op zn goede tyd tezetten maar helaas geen resultaat

Massa van het blok goed? En niet toevallig de ontsteking 180 graden verkeerd gezet? Mocht de ontsteking het doen en op tijd vonken, dan kan het met een dergelijk eenvoudig blok eigenlijk alleen maar aan de injectie liggen. Dus daar ook massa en voeding controleren.

Aanvoer en retour goed om? Want meestal lopen ze bij niet opengaande injectoren (groene draad) wel enige seconden op de koudstart injector.

alles zit op zn plek maar vertikt het gewoon compressie als het hoort en de ontsteking heb ik er wel uit gehaalt maar kan niks in de boeken vinden op tijd testellen behalve wat ik weet met de pukkel op de vliegwiel alleen in je eentje gaat het een beetje moeilijk :hmmz

Zal van de week weer aan beginnen en dan even kijken of het dan alles op tijd kan krijgen

Want het word beter ook met het weer dus lekker aan de bak :afro

Terug
Naar boven