• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

iemand verstand van Hyundai?

Opelkees

Woont hier bijna
Ik ben bezig met een Hyundai Scoupe 1.5 12V van 1996

dat ding loopt stationair aardig goed maar als je gas geeft stottert hij heel erg tussen 1500-3000 toeren. daarboven gaat ie wel weer goed

tis net of ie soms op 3 pootjes loopt

bougies/rotor/verdelerkap/bougiekabels zijn vervangen, ontsteking is niet af te stellen en hij krijgt vonk.

als ik de stekkers van de injectoren eraf trek loopt ie ietsje minder hard maar ik merk weinig

iemand een idee? distributie misschien van tijd?

Dit is toch zon motor waarvan de injector draden langs de inlaat loopt?

Heb een keer een hyundai gehad die het zelfde deed als jij beschrijft.

Dr lagen wat draden bloot naar de injectoren toe. op draden los trekken reageerde ie wel gewoon dus dan denk je dat het wel goed is :P

Dr was ook een centrale stekker (vanaf injectie) waar roest in zat.

Mischien is ie ook uit te lezen via knippercode's, maar das ff googelen

ja die injector kun je ook gewoon bewegen.. die draden lopen langs t spruitstuk ja

ik ga es ff kijken naar de stekkers en draden. uitlezen kan een collegabedrijf naast ons wel even voor me doen:agent

Ff uitlezen is altijd wel fijn, en dan niet alleen ff storingen checken. Ook kijken wat de waardes zijn van bijvoorbeel je lambda en dergelijke. Een lullig temperatuursensortje wil ook wel eens gemeen doen, dat geeft ie op een goeie uitleeskast wel mooi weer.

hij rijdt weer

er was toch een nieuwe bougie nie fijn

maar Opel bougies passen ook prima:jerry toch nog iets goeds aan de auto

Terug
Naar boven