• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ik lees veel over de dynamo in de astra H

Dare

Post weinig
Beste Opelaars, ik lees al een jaartje dit forum en kom veel berichten tegen dat je rond de 180.000 je dynamo het kan begeven.

Ik heb een Opel Astra H station 1.7 CDTI uit 2005 met 179.000 op de teller. Wat nu? Kan ik ergens aan zien of deze het binnenkort begeeft of sta ik gewoon ergens aan de kant??

Wat zijn de ervaringen van de astra rijders mischien zijn er zat die al 250.000 op de klok hebben staan zonder problemen...

Hey Dare,

Ik heb afgelopen jaar ook de dynamo moeten vervangen bij 170.000 km. Houd je laadspanning in je boordcomputer in de gaten (mits je die hebt)

In de BC zit een apart menu voor uitlezen laadspanning en koelvloeistof temp. enz.

Settings knop ingedrukt houden tot je piep hoort en dan op BC knop doorbladeren.

En Dynamo is zelf te vervangen hoor heb ik ook gedaan.

En Auto Electric in Huizen is een goed adres voor gunstige prijs en goede service.

Kunnen hem evt. ook monteren voor je.

Hey Dare,

Ik heb afgelopen jaar ook de dynamo moeten vervangen bij 170.000 km. Houd je laadspanning in je boordcomputer in de gaten (mits je die hebt)

In de BC zit een apart menu voor uitlezen laadspanning en koelvloeistof temp. enz.

Settings knop ingedrukt houden tot je piep hoort en dan op BC knop doorbladeren.

En Dynamo is zelf te vervangen hoor heb ik ook gedaan.

En Auto Electric in Huizen is een goed adres voor gunstige prijs en goede service.

Kunnen hem evt. ook monteren voor je.

Dynamoverhaal geldt alleen voor de dieselmodellen.

Dat Boardcomputermenu heb je alleen bij minimaal een grafisch infodisplay. Werkt dus niet bij een BID!

Dynamoverhaal geldt alleen voor de dieselmodellen.

Dat Boardcomputermenu heb je alleen bij minimaal een grafisch infodisplay. Werkt dus niet bij een BID!

bij mij hield hij er gewoon van het een op het anderste moment mee op (gelukkig dicht bij de garage)

bij mij hield hij er gewoon van het een op het anderste moment mee op (gelukkig dicht bij de garage)

Hey allemaal bedankt voor de tips. Ik kende het "geheime" menu al in de BC maar goed wat zijn veilige laadspanningen? ik zit nu op 13,5 volt....

En ja ik heb een diesel

Hey allemaal bedankt voor de tips. Ik kende het "geheime" menu al in de BC maar goed wat zijn veilige laadspanningen? ik zit nu op 13,5 volt....

En ja ik heb een diesel

origineel gepost door Klanderman

Kun je ook in dat menu komen als je geen orginele radio meer hebt? Heb een Astra GTC met boordcomputer uit 2006.

Noopz. Helaas.

origineel gepost door Klanderman

Kun je ook in dat menu komen als je geen orginele radio meer hebt? Heb een Astra GTC met boordcomputer uit 2006.

Noopz. Helaas.

bij mij is ie bij 180.000km kapot gegaan (Astra H 1,7CDTI) , gelukkig 1,5km van mijn huis af.

Het is een hele bekende kwaal bij de ISUZU motoren al vanaf de 1.5D in de corsa A.

Ik begrijp daarom ook helemaal niet dat ze daar nooit iets op gevonden hebben???

ik had hier voor een Astra G met een 2,0 DTI 260.000km geen enkel probleem.

maar je kunt het inderdaad goed af lezen op de test mode in je boardcomputer U-Term 30 volgens mij rechts boven in de hoek,

het accu lampje gaat trouwens ook gewoon branden als de dynamo niet meer laad.

Zelf alles gedaan en voor 100 euro reed de astra weer.

bij mij is ie bij 180.000km kapot gegaan (Astra H 1,7CDTI) , gelukkig 1,5km van mijn huis af.

Het is een hele bekende kwaal bij de ISUZU motoren al vanaf de 1.5D in de corsa A.

Ik begrijp daarom ook helemaal niet dat ze daar nooit iets op gevonden hebben???

ik had hier voor een Astra G met een 2,0 DTI 260.000km geen enkel probleem.

maar je kunt het inderdaad goed af lezen op de test mode in je boardcomputer U-Term 30 volgens mij rechts boven in de hoek,

het accu lampje gaat trouwens ook gewoon branden als de dynamo niet meer laad.

Zelf alles gedaan en voor 100 euro reed de astra weer.

bij de 1,9 diesels is het ook een bekend probleem.

Bij mij was de laadspanning tot het laatste moment nog gewoon op orde dus daar is het ook niet altijd aan te zien.

bij de 1,9 diesels is het ook een bekend probleem.

Bij mij was de laadspanning tot het laatste moment nog gewoon op orde dus daar is het ook niet altijd aan te zien.

Hey allen , even dit onderwerp opfrissen. Ik heb de dealer gebeld en hij gaf aan dat de 1.7 CDTI dit euvel niet heeft maar dat het vooral in de 1.9 motor zit. Klopt dit een beetje? Ik lees dat StefanDTI ook met een 1,7 aan de kant heeft gestaan. @stefanDTI welk bouwjaar is je astra?

Terug
Naar boven