• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Inbranden contactpunten

kijk ook even op www.hotspark.nl Daar heb ik mijn electronische ontsteking vandaan voor mijn 1.2 OHV blokje, maar ze zijn er ook wel voor jouw motor. Ding kost geloof ik 50 euro incl verzenden, 1x afstellen met de stroboscoop en je hoeft er nooit meer aan te verstellen ;)

Hallo,

Je hebt inmiddels denk ik al een electronische ontsteking maar toch. Je Manta heeft al een kleine 40 jaar op contactpuntenonsteking gelopen en kan dat dus ook blijven doen als de afstelling en de onderdelen maar goed zijn is mijn mening.

Heb je de contactpunt afstand al eens weer afgesteld? Deze moet 0,35mm zijn volledig open, dus als een van de 4 nokjes op de verdeleras het buitenste contactpunt maximaal wegduwd. Het kan zijn dat deze afstand in de loop der jaren kleiner is geworden doordat de loper is afgesleten. Bij de Commodore had ik constante vong op alle bougies wat ik ook zeer vreemd vond. Ik had op de 6 cilinder 1 x sterkere vonk en 5 keer zwakke vonk. Dit op een enkele bougie tijdens 1 rotatie van de verdeleras. Ik weet nog niet zeker wat het was, maar na het afstellen van de punten en een andere bobine was het probleem weg. Had in eerste instantie ook een injectie bobine.

Hallo,

Je hebt inmiddels denk ik al een electronische ontsteking maar toch. Je Manta heeft al een kleine 40 jaar op contactpuntenonsteking gelopen en kan dat dus ook blijven doen als de afstelling en de onderdelen maar goed zijn is mijn mening.

Heb je de contactpunt afstand al eens weer afgesteld? Deze moet 0,35mm zijn volledig open, dus als een van de 4 nokjes op de verdeleras het buitenste contactpunt maximaal wegduwd. Het kan zijn dat deze afstand in de loop der jaren kleiner is geworden doordat de loper is afgesleten. Bij de Commodore had ik constante vong op alle bougies wat ik ook zeer vreemd vond. Ik had op de 6 cilinder 1 x sterkere vonk en 5 keer zwakke vonk. Dit op een enkele bougie tijdens 1 rotatie van de verdeleras. Ik weet nog niet zeker wat het was, maar na het afstellen van de punten en een andere bobine was het probleem weg. Had in eerste instantie ook een injectie bobine.

@Commodore A wrote:Hallo,

Heb je de contactpunt afstand al eens weer afgesteld? Deze moet 0,35mm zijn volledig open, dus als een van de 4 nokjes op de verdeleras het buitenste contactpunt maximaal wegduwd. Het kan zijn dat deze afstand in de loop der jaren kleiner is geworden doordat de loper is afgesleten.

DIt was allemaal goed, condensator was het probleem achteraf. Nu staat de Manta stil, te wachten tot ik tijd heb. Elec. ontsteking is prima, maar met de voeten op het asfalt is ook niks he..

@Commodore A wrote:Hallo,

Heb je de contactpunt afstand al eens weer afgesteld? Deze moet 0,35mm zijn volledig open, dus als een van de 4 nokjes op de verdeleras het buitenste contactpunt maximaal wegduwd. Het kan zijn dat deze afstand in de loop der jaren kleiner is geworden doordat de loper is afgesleten.

DIt was allemaal goed, condensator was het probleem achteraf. Nu staat de Manta stil, te wachten tot ik tijd heb. Elec. ontsteking is prima, maar met de voeten op het asfalt is ook niks he..

Terug
Naar boven