• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

inhouden in lage toeren

Bij deze wilde ik weten of iemand van jullie hier ook al eens problemen mee heeft gehad?

sinds 2 weken heb ik enkel maar turbodruk vanaf 2800rpm en alles daarvoor is gewoon dood/lui.

soms zelfs helemaal niets meer en rijdt die dus "atmosferisch".

vorige week maandag afspraak bij de garage, deze wist me te zeggen dat alle foutmeldingen en bevindingen van de

technieker wezen op de turbo en dat deze besteld was.

afgelopen maandag deze terug binnen gedaan. Na de turbo te hebben vervangen en te testen nog steeds hetzelfde probleem. daarna zijn ook de vacuum leidingen en de vacuumklep vervangen nog steeds zonder resultaat.

vandaag heeft de hoofdtechnieker de hele dag bezig geweest met de parameters uit te lezen en aan te passen alsook elektronische alles nagekeken en nog steeds hetzelfde probleem.

de technieker weet ook niet meer wat het nog zou kunnen zijn en deze gaan morgen contact opnemen met Duitsland.

misschien iemand hier een idee?

het gaat over een insignia van 10/2015 2.0 CDTI.

alvast bedankt.

Hebben ze al eens gekeken met en barometer of de turbodruk die uit de turbo komt en bij de inlaat naar binnen gaat gelijk staat met wat de ecu/ sensoren waarnemen??

Als de turbo de benodigde druk levert heeft het weinig zin om de turbo te vervangen..

ja dat lijkt me wel, deze staat bij een officiele GMAN garage dus deze zouden dat wel moeten weten.

vandaag hebben ze de elektronica gecheckt, sensoren, bekabeling,..

maar niets dus :thumbdown

Terug
Naar boven