• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

inhouden van de motor bij 3000 rpm

fast cow

Post vaak
eerst viel het me niet zo op, maar ik merk dat hij ff inhoudt bij de 3000 toeren, wat kan dat zijn? auto heeft 205.000 gelopen. 2.6 v6 motor

Heb het zelfde bij die van mij

Schijnt een klep te zijn die bij die rpm het inlaat traject verkort

Heb ik me laten vertellen .

Wat betreft het lampje bij mij gaat ie ook wel eens een week uit haha

Heb het zelfde bij die van mij

Schijnt een klep te zijn die bij die rpm het inlaat traject verkort

Heb ik me laten vertellen .

Wat betreft het lampje bij mij gaat ie ook wel eens een week uit haha

mm lampje brand altijd bij de 2.6, zijn de kats. kan hem gewoon doortrekken naar de 7000, maar je voelt hem ff 1 sec in houden ofzo, egr kan het niet zijn, want die zit er niet op. wel 3 kats :fy1 :fy1

mm lampje brand altijd bij de 2.6, zijn de kats. kan hem gewoon doortrekken naar de 7000, maar je voelt hem ff 1 sec in houden ofzo, egr kan het niet zijn, want die zit er niet op. wel 3 kats :fy1 :fy1

Dipje bij 3000 toeren is normaal, dat doet vrijwel iedere X25XE en Y26SE

Klepjes openen zolang de electroklepjes nog goed werken zowiezo, maar of ze bij volgas open blijven is een 2e..

De Vaccumdoos op het inlaat wil wel kapot, dan openen de klepjes kort en sluiten wanneer het vacuum op is..

Willem

Dipje bij 3000 toeren is normaal, dat doet vrijwel iedere X25XE en Y26SE

Klepjes openen zolang de electroklepjes nog goed werken zowiezo, maar of ze bij volgas open blijven is een 2e..

De Vaccumdoos op het inlaat wil wel kapot, dan openen de klepjes kort en sluiten wanneer het vacuum op is..

Willem

Vandaar ook mijn vragen ;)

Laat je motor eens warm draaien, kap open en vervolgens iemand het gaspedaal in laten trappen... Eerste klepje moet bij de 3100 toeren schakelen, de tweede klep rond de 4100 toeren...

Je zou kunnen proberen ze een beetje gangbaar te maken mochten ze niet schakelen...

Mocht je het niet weten; de klepjes zitten rechts op je inlaat...

klopt, heb ik ook. kheb ergens gelezen dat als je de lamba's die na de kat's zitten uit de "luchtstroom" haalt ze dan geen fout waardes meer geven. kga dat als ik wat meer tijd heb is proberen. maar die klep kan je die schoon maken ofzo?

Vandaar ook mijn vragen ;)

Laat je motor eens warm draaien, kap open en vervolgens iemand het gaspedaal in laten trappen... Eerste klepje moet bij de 3100 toeren schakelen, de tweede klep rond de 4100 toeren...

Je zou kunnen proberen ze een beetje gangbaar te maken mochten ze niet schakelen...

Mocht je het niet weten; de klepjes zitten rechts op je inlaat...

klopt, heb ik ook. kheb ergens gelezen dat als je de lamba's die na de kat's zitten uit de "luchtstroom" haalt ze dan geen fout waardes meer geven. kga dat als ik wat meer tijd heb is proberen. maar die klep kan je die schoon maken ofzo?

Terug
Naar boven