• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Injectoren Vectra C

nosc

Lid
Hoi,

Vandaag mijn injectoren opgehaald bij een test en reinig bedrijf na het vermoeden te hebben dat ze vervuild waren. En mijn vermoeden bleek juist. 1 injector was goed en had een sproeibeeld van 6.2 iets minder met 5.4 en 5.1 en een slechte met 4.3.

Dus ik zoek nieuwe injectoren voor een goede prijs voor mijn Vectra C 2.2 16V sedan Z22SE benzine. Ik ben nu het goedkoopst op 150 euro per stuk gekomen :o

Eventueel gebruikte die nog goed zijn, maar dat moet niet te veel kosten want ik moet ze dan nog laten testen op sproei beeld om wel vier gelijke te hebben.

gr,

Henk

Bij mij in de buurt heb je een bedrijf die injectoren test door ze aan te sluiten op een machine die dan de exacte sproeibeeld meet. Dan worden ze in een ultrasonenreinger geplaatst en electrisch aangestuurd voor de beste reiniging. En dan nog een keer gemeten. Kosten 12 euro ongeveer voor test en met reiniging 17 euro per injector.

Ja dat heeft met je gevoel te maken (the force :P)

Nee ik merk, bij het stationair draaien dat de motor licht een schokje maakt, meestal merk je zo iets bij lage toeren. Tevens had ik een mml melding dat ik een ontstekkings fout had op een van de cilinders. Dus heb ik eerst mijn bougies vervangen geen verandering gehad toen ben ik gaan vermoeden dat het mijn injectoren waren. En bij het reinigen hebben ze mijn brandstof gallerij ook gereinigd, ze zeiden dat er veel troep in zat. Dus wat je zou kunnen doen is je gallerij bekijken of hij vervuild is, zo ja dan heb je kans dat je injectoren ook wel vuil zijn.

Terug
Naar boven