• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

inklapbare buitenspiegel demonteren, insignia

Ik heb mijn buitenspiegel beschadigd. Kan iemand mij vertellen hoe je een (bolle) elektrische inklapbare buitenspiegel van een Insignia kan demonteren.? Is dat van binnenuit b.v.? Er zit aan de binnenkant een speakertje. Moet dat er dan af, en hoe? Bij voorbaat vriendelijke dank.

@Careltje wrote:Ik heb mijn buitenspiegel beschadigd. Kan iemand mij vertellen hoe je een (bolle) elektrische inklapbare buitenspiegel van een Insignia kan demonteren.? Is dat van binnenuit b.v.? Er zit aan de binnenkant een speakertje. Moet dat er dan af, en hoe? Bij voorbaat vriendelijke dank.

in principe kun je die plastic kap die voor het speakertje zit gewoon los trekken en dan ga je één schroef zien zitten.

ik heb het nog niet geprobeerd maar dat zit gewoon vastgeklikt.

ik weet niet hoezeer hij beschadigd is, maar als je de buitenste spiegelkap (het gekleurde deel) losklikt (gewoon trekken en duwen ;) ) dan kun je het ganse mechanisme bekijken (verschiet niet van de hoeveelheid kabels ;) )

Bedankt sig63, :thumb

Het lukte na voorzichtig trekken en duwen de bovenste spiegelkap los te wrikken. De kap was licht beschadigd maar nu kon ik zien hoe het zat vast geklikt. Belangrijk is dat de (plastic) lipjes en haakjes nog heel zijn. Ook de onderkant op z'n plaats gedrukt en de bovenste kap weer terug geplaatst en nu zit alles weer op z'n plaats.

Ik wil wel een foto plaatsen maar krijg het met copy-paste niet voor elkaar. :(

Terug
Naar boven