• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

inlaatspruitstuk

hey hallo

zijn de inlaatspruitstukken van de 2.0 16v allemaal hetzelfde of zit er verschil in somige hebben tracktion control maar zit er verschil in de diameter van de buizen ????

Inlaatspruitstuk van een DIS-motor met of zonder t.c. is 3mm groter in doorsnede.

Kun je ook duidelijk aan de buitenkant zien.

De inlaatkanalen van de cilinderkop van een DIS-motor is ook aangepast aan dit inlaatspruitstuk en zijn dus ook groter.

das geen enkel probleem

kunt ook gewoon je eiegn kanalen aanpassen hoor...

Moet vlees genoeg zitten...

Pakking eerst op spruitstuk passend maken

en vervolgens op de kop aftekenen..

Zo doe ik het altijd...

Zit wel verschil in.. Dat zijn de 197-tigs, daar zijn de buizen idd dikker van.. Dat eindigt het onderdeel nummer op. Zijn zeldzaam

oke ik heb thuis 2 soorten een met dikke buizen en een met de normale maar die dikke is met tracktion control en dat pas weer allemaal niet met een normaal gasklephuis

ja zoon heb ik thuis ook zonder die klep maar dan met de diameter van 42 gemeten op het einde van de buis die op de kom komt maar er zijn er ook wat ik gelezen heb die zijn 44 cm groot maar met die klep??

nu moet ik er een hebben van 44 zonder die klep zijn die er?????

Hint nr.197 Hint:vertag:vertag

origineel gepost door Peter_89

Zit wel verschil in.. Dat zijn de 197-tigs, daar zijn de buizen idd dikker van.. Dat eindigt het onderdeel nummer op. Zijn zeldzaam

Kijk eens goed naar de foto's welke Gsi-maffia heeft gepost!!

Dit is toch zo'n spruitstuk zonder klep!!!!!!!

Kijk eens naar de eindcijfers van de produktcode op de inlaat op de foto.

Terug
Naar boven