• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Insignia 2011. Koppelingsplaten nu al versleten?

Hi,

Ik heb een Insigna Sports Tourer 1.4 uit 2011. Sinds een klein jaar maakt de auto een bijgeluid, het bijgeluid is een zoemend geluid dat je ook hoort als je hard met een auto achteruit rijdt (maar ik hoor het dus bij vooruit rijden :) ) . Het is heel zacht maar wel storend. De toonhoogte wordt hoogte naarmate je sneller rijdt. Had al een keer geïnformeerd, revisie versnellingsbak, kostte me toen teveel geld. Oplossing: radio aanzetten.

Maandag merkte ik echter dat de koppeling slipte. Ik reed 120, wilde inhalen, gaf gas, toerenteller ging omhoog maar de auto ging niet sneller.

Naar de garage.

Versnellingsbak moet gereviseerd worden. Omdat de auto 5 jaar oud is is coulance aangevraagd bij Opel. Eigen bijdrage 60%. Kosten 900 euro. De 'koppelingsset' moet vervangen worden (dat zijn koppelingsplaten en drukgroepen toch?) kosten 800 euro origineel Opel of 300 euro als ik kies voor 'imitatie onderdelen'.

Heb ik hier een goede deal?

Versleten koppelingsplaten, is dat niet iets voor Toyota Starletjes uit 1990? Het is een gezinsbak, doe er niks geks mee, zit geen trekhaak achter dus ook geen zware karren of wat dan ook.

Klopt dit wel?

Terug
Naar boven