• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Insignia Sports Tourer 1.4T start-stop

@robinsoe wrote:Even terugschakelen naar z'n vijf helpt bij mij. Dan loopt 'ie iets harder dan in z'n zes.

robinsoe bedankt voor je 'bruikbaar' antwoord. Dat je het gaspedaal moet induwen weet ik ook wel...

Het is gewoon omdat ik nog niet vertrouwd bent met de 1.4T motor. Ik kom van een Vectra 1.9D (150pk & 320Nm koppel) die geweldig kon wegrijden zelfs in zijn 6de versnelling.

@mr.slowmo wrote:@robinsoe wrote:Even terugschakelen naar z'n vijf helpt bij mij. Dan loopt 'ie iets harder dan in z'n zes.

robinsoe bedankt voor je 'bruikbaar' antwoord. Dat je het gaspedaal moet induwen weet ik ook wel...

Het is gewoon omdat ik nog niet vertrouwd bent met de 1.4T motor. Ik kom van een Vectra 1.9D (150pk & 320Nm koppel) die geweldig kon wegrijden zelfs in zijn 6de versnelling.

Vond de vraagstelling zo leuk, kon t even niet laten ;-).

Van de week nog naar de dealer geweest... met mijn uitvoering is het niet mogelijk om de elektrische spiegels automatisch in te klappen bij het sluiten via de afstandbediening. Jammer maar helaas.

Een ander topic; Opel All Care. Zijn er hier voor- en/of tegenstanders van deze service? Het is vooral een vraag aan de Belgische forumleden want ik zie deze service niet op de opel.nl site (http://www.opel.be/nl/Services/AllCare.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;)

Ik heb een berekening laten maken voor 4jaar - 10.000km/jaar en dat komt op 36€/maand. Is dit zijn geld waard of niet?

In het begin maak je verlies met de All Care, aangezien je garantie hebt, maar eens de garantie verlopen is maak je winst. Ik had het voor mijn vorige Meriva A. Daar is na de garantieperiode heel wat aan vervangen (nieuwe aircopomp, nieuwe ECU, nieuwe stuurkolom,...) en die stukken kosten massa's geld. En natuurlijk zijn ook alle werkuren inbegrepen. Daar is die All Care dus uitermate geschikt voor.

Onderhoud is ook zoiets: alles is inbegrepen, net als het klaarzetten voor de technisch keuring. Klein mankementje ontdekt? Gewoon met de wagen naar de garage. Alle werken zijn inbegrepen.

Inbegrepen is ook Opel Assistance Plus: pechverhelping via Touring 24 op 24/7 op 7 + gratis vervangwagen. Ook enkele keren dankbaar gebruik van gemaakt.

Jij moet je nergens druk om maken, de Opel dealer/garage regelt alles met Opel zelf.

Voor onze nieuwe Meriva B heb ik meteen weer een All Care genomen (maximale looptijd van 7 jaar). Ik kan het warm aanbevelen.

Terug
Naar boven