• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Instrumentenpaneel vervangen voor 1 met toerenteller

vectra_bro

Post weinig
Hallo mensen,

Een vraagje, mijn Vectra x16xel B1 heeft standaard geen toerenteller, nu zit ik me af te vragen of ik op de sloop een instrumentenpaneel met toerenteller kan halen en deze er in kan zetten, weet iemand of dit direct werkt? Of moet ik nog een kabel trekken vanaf de bobine?

Hoe zit het dan met de Km stand, die is nl. digitaal: moet die aangepast worden of blijft die hetzelfde?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Marc

kmstand moet je volgens mij ff laten aanpassen, is dit zelf te doen?? durf ik niet te zeggen!

ook weet ik zo niet of het direct werkt, wel eens een post hier over gelezen maar pffff ben het ff vergeten!

km-tellers kun je gewoon halen op de sloop.

Hou er wel rekening mee dat het voor een Benzine auto is, dat het van een 4-cilinder komt en dat het uit een B1 komt.

Dus de V6 en diesels en alle B2 panelen kun je dus NIET gebruiken.

-offtopic Bas, waarom kan je B2 paneel niet gebruiken? Zitten toch dezelfde "functies" op, misschien alleen op een andere plek?

Stekker is voor de B1 en B2 gelijk.

Alleen is de PIN Bezetting KOMPLEET anders.

Zo heeft de B2 een ander kilometerstand gedeelte.

en een aparte knipper controle lamp voor links en voor rechts.

Als je een B1 paneel in een B2 zet, gaat allees zwak branden en werken geen van de meters.

Inderdaad, teller moet van een B1 4 cilinder benzine uitvoering zijn.

V6 en diesel heeft een andere toerental signaal

je kan je eigen snelheidsmeter met km stand gedeelte overzetten in de nieuwe tellerunit om de km stand te behouden.

Willem

inderdaad, we hebben hier wel eens een B1 teller in een B2 geplakt, ging niet goed iig.

alles ging redelijk zwak branden.

zou het niet weten

ik weet dat het los overgezet kan worden

meer niet haha

ik heb deze tellers verder nog niet uit elkaar gehad

tellernaalden moeten er wss wel af

of het printje moet los over te zetten zijn

dan zal het eenvoudiger zijn

Willem

Terug
Naar boven