• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Invoeren Opel Vectra C

wagnas

Post veel
Ik ben aan het kijken als volgende auto een Vectra C kopen ongeveer bouwjaar 2007. Op Autotrader zit de prijs zo rond de 10000 euro.

Nu heb ik ook eens op Autoscout.de gekeken maar in Duitsland staan deze auto's voor 2500 euro goedkoper te koop.

Loont het om in Duitsland je auto te kopen? Ik ken het verhaal van de garantie natuurlijk dat dat moeilijk is over zo'n afstand. Wat betaal je aan invoer bij de RDW voor een Vectra uit 2007? Heeft iemand hier ervaringen mee? En heeft iemand weleens een Nederlandse auto ingeruild bij een Duitse dealer? Mijn Astra G heb ik als inruil dan.

Hulp graag.:)

Maarja misschien is die vraagprijs hier nog wel onderhandelbaar, en dan word het verschil alweer minder king:

Yep, scheelt veel, wij hebben 3 maanden geleden een Zafira uit Duitsland gehaald, scheelde de helft.

Vorige auto hebben wij voor een goede prijs aan een handelaar kunnen verkopen..

Hey wagnas,

Ik weet niets over het daadwerkelijk invoeren en het hoe en wat bij een duitse dealer. Ik heb wel een linkje voor je waar je de bpm kunt berekenen http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php" onclick="window.open(this.href);return false;.

Btw, als je een duitse kennis hebt, die een auto heeft met een duitse verzekering, dan kun je een tijdelijke uitbreiding op zijn auto verzekering laten aanvragen van 5 dagen voor een andere auto. Als je dat doet Dan heb je iets meer de tijd om je auto naar nl te krijgen dan een trailer (mits je die hebt staan natuurlijk). In nl mag je na de rdw keuring aanvraag alleen 1 dag rijden met tijdelijke platen die je kunt ophalen na de aanvraag. Zoals eerder al gezegd vraag deze zaken goed na het fijne weet ik er niet van. Suc6 in ieder geval.

Baba

Ik was 2 weken geleden ook eens aan het kijken of dit zou lonen. Opzich wel , maar daarvoor moet je je goed inlezen .. of als je het laat doen.. dan loont het niet echt !

Ik kwam via www.mobile.de uit bij www.seldenrijk.nl ( deze zit in Harderwijk ) en heeft +300 auto's staan.

Ik was daar even wezen kijken , maar ze hebben echt scherpe prijzen. het meer en deel gaat voor de export , maar als Nl-er kan je er ook gewoon kopen.

Misschien is dat iets !?

Heb de mijne in 2007 uit duitsland gehaald,meer keuze en vaak full options,en in mijn geval een zeer lage km stand :thumb

Gr. Gts32v6

Terug
Naar boven