• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

is de ontstekings volgorde calibra het zelfde als een vectra

beste allemaal

ik heb op marktplaats een C 2.5 XE gekocht om in mijn vectra b X 2.5 XE te bouwen

na wat over zetten van onderdelen past deze inderdaad prima

ik heb de compressie gemeten voor de inbouw deze was prima

echter loopt de motor net alsof hij op 5 poten loopt maar rijd als een speer als je gas geeft

ik heb de auto uitgelezen maar deze heeft geen storingen

het lijkt dus op een rotte bougie kabel maar deze heb ik 10000 km geleden nog vervangen

er zitten ook 6 nieuwe bougie`s in

nu zag ik op internet en in mijn auto data programma dat er nogal wat verschillende

volgorders van de ontsteking bestaan en vroeg mij af of die van de calibra anders is dan

van een vectra

want ik heb bij het overzetten alles genummerd en gekeken of de cilinder nr op de kleppen deksels het zelfde waren dus ik kan mij haast niet vergist hebben

wie heeft er voor mij een schema van de calibra en weet het antwoord

Terug
Naar boven