• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Jack punten Astra G Z16SE??

Hoi allemaal,

Ik ben van plan om mijn olie te verversen/vervangen en de brandstof filter (origineel brandstoffilter zit er nog in) uiteindelijk kwam ik erachter dat ik de carter plug vergeten bent te kopen maar ik las ook dat een carter plug best lang mee gaat dus kan ik de oude gewoon gebruiken?

Nu is mijn vraag eigenlijk. Wat zijn de punten waar ik de jack stand op kan zetten en de rolkrik om me auto omhoog te tillen? me jackstands zijn van het merk Sonic en de rol krik van het merk Perel volgensmij..

Ik heb een how to gezien maar de foto's werken helaas niet meer en ik vindt niks op google.

Kunnen jullie me helpen aangezien ik niet de auto wil slopen :p

In de side skirts zitten kapjes (2 per skirt) deze eruit trekken daar moet je krik.

As steunen kunnen onder je subframe

En letop, zet de krik niet in het plastic deel als je het kapje eruit hebt, maar verder naar achter onder de metalen rand!

Ik had al zo'n vermoeden dat de kapjes dat aangaf. Subframe bedoel je de lange voormiddel stuk waar de wielen aanvast zitten of heb ik totaal iets anders in gedachten? en stel voor ik wil mijn olie vervangen moet ik dan aan beide kanten de jack stands plaatsen zodat de gewicht in balans blijft of kan het ook gewoon aan de rechter kant alleen maar?

Want de olie filter zit precies vooraan in het midden en de brandstoffilter links achterin.

Ik denk ik vraag het ff voordat ik iets stoms doe en de wagen sloop.

Dat is je subframe ja, die loopt als een soort vierkant om je motor heen(aan de onderkant)

Dat maakt niet uit hoe je hem opkrikt als je er maar een as steun bij onder zet! En met olie aftappen auto op z'n wielen zetten(zo recht mogelijk)

Terug
Naar boven