• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kabelboom achterklep Astra G station

2cv6

Lid
Het slot van mijn achterklep werkte niet meer via de cv. Vandaag eens naar gekeken en het bleek dus een draadbreuk te zijn daar waar de kabels buigen als je de klep open maakt. Ik heb deze weer aan elkaar gesoldeerd en d.m.v. een krimpkous geïsoleerd. Er waren echter nog twee dikke kabels waarvan de isolatie slecht was. Deze heb ik met tape geïsoleerd. Het is echter de vraag of deze isolatie het lang houdt en of de andere kabels binnenkort niet stuk gaan.

Foto-V8XWYMCW-D.jpg

Mijn idee is om de hele kabelboom er uit te trekken en en een nieuwe voor te maken. Maar waar komt het andere einde van de kabelboom uit? Een andere optie is om de kabelboom bij de houders voor het bagagenet uit de dakbalk te trekken en vanaf daar tot in de achterklep nieuwe kabels te maken. Hoe krijg ik dan de houder voor het bagagenet er uit? gewoon met een schroevendraaier er uit wippen? of is er een andere truc voor.

En wat is de functie van het zwarte blokje in de achterklep? (zie foto). Is dit alleen een stekker of heeft het toch een andere functie? er komt één draad uit die iets van isolatie heeft en deze lijkt naar de achterruitverwarming te gaan, maar daar gaat ook al de dikke zwarte draad naartoe.

Foto-CN3PFAOL-D.jpg

Terug
Naar boven