• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kabelboom van xev naar xe

• Topic starter Topic starter ary
  • Startdatum Startdatum

ary

Lid
ik ben bezig een ander blok in mijn assie te zetten maar zit met de kabelboom die naast de accu zit het is een ronde aansluiting en gaat naar je zekeringenkast en stuurt je startmotor en dynamo aan en nog iets denk ik maar weet niet wat die ronde stekker van de xev heeft 6 draden en die van de xe 12 er zit bij het blok een vierkant stekker met 7 draden 2 daarvan die weet ik wel die zijn van de startmotor en dynamo maar die andere 5 weet ik niet iemand ideeen? groet ary

je moet de kabelboom die achterop je XEV zit,dus naar je startmotor/dynamo/oliedruklampje enzo gewoon overzetten op de XE...

de rest wat de motor aan moet sturen zit gewoon in de kabelboom waar de computer aan hangt

ok maar hoe kan het dan dat die van de xe 12 draden heeft die naar zekeringkast gaat en van de xeev heeft er 6? en ik zit ook nog met een vierkante stekker die heeft 7 draden en op die van de xev zitten er 2? dat maakt niet uit ofzo blok komt uit een kadet volgens mij staat ook op de ecu

Dat komt omdat bij de XEV de geschakelde + en constante + via de motorcomputer lopen.

Bij de XE Gaat dat via linkse kabelboom.

Willem

ik denk dat we er nu wel uit komen er komt een maatje van me die werkt bij de anwb dus hij behoord het te weten toch:P:P:P mocht het niet lukken dan neem ik ff een foto en zet hem erop in ieder geval bedankt

ik kan je wel de kleurcodes geven van de grote stekker naast de accu

en die van bij de ecu heb ik ook wel

weet niet waar je de c20xe uit hebt

maar als je er 1 uit een astra hebt zitten er naast de kop aan de 2 stekkers zitten

1 met 2 draden en 1 met meer

die met 2 draden is dan met 1 zwart en 1 rood draad

die andere is van etc die heb je niet nodig

rood is plus en zwart is geschakelde plus

en die moet je denk ik ff uit de stekker halen naast de accu

dan moet hij lopen willen

waarschijnlijk is de ecu naar de hemel vertrokken ga hij krijgt geen vonk op de bougies hij heb wel stroom op de bombine maar de ecu stuurt het signaal niet door? morgen ga ik ff langs opel kijken of ze hem kunnen uitlezen zonder auto laat het nog weten het blok komt uit een kadett staat op de ecu geschreven

blok komt uit een kadett uit 92 ik krijg geen spanning op ontstekingsversterker

ik heb rood en zwart geknipt en naar de startmotor en dynamo gestuurt maar heb nog wat draden over in ieder geval een blauwe die gaat naar een soort relais en ik krijg ook geen spanning op mijn krukaspositiesensor

Volgens mij klopt er niks van wat je nu gedaan hebt...

Zoals WimV6 zei:

Dat komt omdat bij de XEV de geschakelde + en constante + via de motorcomputer lopen.

Bij de XE Gaat dat via linkse kabelboom.

Gewoon de XE boom erin hangen inclusief dat achterste deel voor je startmotor en dynamo en 5 draadjes aansluiten ben je klaar...

- Rood ( accu )

- Zwart ( Contact )

- Bruin ( Massa )

- Groen ( Toerenteller )

- Blauw/Rood ( Brandstofpomp )

Terug
Naar boven