• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett 1.3NB S6 valt uit bij stationair draaien

Rottentweetie

Post vaak
Beste mensen,

Ik heb sinds vandaag een probleempje met het stationair draaien van mijn Kadettje. Als ik wat langzamer rij, en koppeling intrap valt de motor stil. (Stottert eerst, en valt vervolgens uit met volledig warme motor)

Als ik gewoon blijf rijden is er verder niks aan de hand, tenminste, ik merk niks.

Ik heb alle bougies al gecontroleerd, maar hier valt niks om aan te merken. Luchtfilter is wel wat vies, zaten ook wat kleine dingetjes in, maar ook verder weinig bijzonders.

Waar zou het aan kunnen liggen?

Groeten,

Kevin

Denk dat 't iets met vacuüm slangen is. Valse lucht is vaak een trut als je weinig toeren maakt.

Maar je hebt toch laatst bij een garage voor 1000 euro o.i.d. 'm laten repararen? Zou best kunnen dat ze 1 ding niet goed terug geplaatst hebben, gewoon op garantie gooien van de reparatie. Zelf niet gelijk je handen eraan gaan branden.

Denk dat 't iets met vacuüm slangen is. Valse lucht is vaak een trut als je weinig toeren maakt.

Maar je hebt toch laatst bij een garage voor 1000 euro o.i.d. 'm laten repararen? Zou best kunnen dat ze 1 ding niet goed terug geplaatst hebben, gewoon op garantie gooien van de reparatie. Zelf niet gelijk je handen eraan gaan branden.

[rquote=1828418&tid=139468&author=Rottentweetie]Beste mensen,

Ik heb sinds vandaag een probleempje met het stationair draaien van mijn Kadettje. Als ik wat langzamer rij, en koppeling intrap valt de motor stil. (Stottert eerst, en valt vervolgens uit met volledig warme motor)

Als ik gewoon blijf rijden is er verder niks aan de hand, tenminste, ik merk niks.

Ik heb alle bougies al gecontroleerd, maar hier valt niks om aan te merken. Luchtfilter is wel wat vies, zaten ook wat kleine dingetjes in, maar ook verder weinig bijzonders.

Groeten,

Kevin[/rquote]

Ik leef met je mee "Rottentweetie" .....

Alleen kan ik je hiermee niet helpen helaas.

Ik weet het gewoon niet.

Groet, Rik

[rquote=1828418&tid=139468&author=Rottentweetie]Beste mensen,

Groeten,

Kevin[/rquote]

Ik leef met je mee "Rottentweetie" .....

Alleen kan ik je hiermee niet helpen helaas.

Ik weet het gewoon niet.

Groet, Rik

ja ik zou ook echt niet weten waaraan het moet liggen... zou het iets met de rotor, verdelerkap of contactpuntjes kunnen zijn?

ja ik zou ook echt niet weten waaraan het moet liggen... zou het iets met de rotor, verdelerkap of contactpuntjes kunnen zijn?

Het zit je niet mee met die auto!:o

Als hij dit niet had voordat ie naar de dealer ging, dan zou ik er gewoon mee terug gaan.

Service mag je toch wel een beetje verwachten, ookal is dat bij de opel dealers vaak ver te zoeken.

Het zit je niet mee met die auto!:o

Als hij dit niet had voordat ie naar de dealer ging, dan zou ik er gewoon mee terug gaan.

Service mag je toch wel een beetje verwachten, ookal is dat bij de opel dealers vaak ver te zoeken.

[rquote=1828997&tid=139468&author=Rottentweetie]ja ik zou ook echt niet weten waaraan het moet liggen... zou het iets met de rotor, verdelerkap of contactpuntjes kunnen zijn?[/rquote]

Vacuümslangen controleren, stationair klep/regeling controleren. Bij stationair lopen gaat ie stotteren en slaat ie af toch?

Paar algemene dingen bij auto's waardoor hij kan afslaan bij stationair lopen:

- Stappenmotor dus vervuilt of stuk (in 99% vervuilt)

- Vacuumlek (komt ook heel vaak voor)

- Kabelbreuk (soms) of ECU stuk (zelden)

- Stationaire basisafstelling niet in orde (bv door verdraaide of vervuilde gasklep)

- Schakelaar voor stationair toerental stuk (zit niet op een kadett-e afaik)

[rquote=1828997&tid=139468&author=Rottentweetie]ja ik zou ook echt niet weten waaraan het moet liggen... zou het iets met de rotor, verdelerkap of contactpuntjes kunnen zijn?[/rquote]

Vacuümslangen controleren, stationair klep/regeling controleren. Bij stationair lopen gaat ie stotteren en slaat ie af toch?

Paar algemene dingen bij auto's waardoor hij kan afslaan bij stationair lopen:

- Stappenmotor dus vervuilt of stuk (in 99% vervuilt)

- Vacuumlek (komt ook heel vaak voor)

- Kabelbreuk (soms) of ECU stuk (zelden)

- Stationaire basisafstelling niet in orde (bv door verdraaide of vervuilde gasklep)

- Schakelaar voor stationair toerental stuk (zit niet op een kadett-e afaik)

Beste mensen,

Van dit probleem heb ik gelukkig geen last meer. Waarschijnlijk was het een vuiltje of iets dergelijks, want nu blijft ie gewoon weer netjes stationair draaien..

In iedergeval bedankt voor alle hulp!

:D

Beste mensen,

Van dit probleem heb ik gelukkig geen last meer. Waarschijnlijk was het een vuiltje of iets dergelijks, want nu blijft ie gewoon weer netjes stationair draaien..

In iedergeval bedankt voor alle hulp!

:D

Terug
Naar boven