• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett C City C20XE project

Hallo forum mensen. Ik heb een tijdje in een City 1200 gereden en hij heeft een tijdje stilgestaan maar nu is het project om hem om te bouwen naar c20xe toch echt begonnen. Dit forum is tot nu toe een schat aan informatie geweest dus hopelijk kan ik daar wat aan bijdragen.

Hier hou ik de voortgang van het project bij. Dit is een openbaar project dus iedereen kan meekijken. Het is ook waar ik informatie verzamel en organiseer, over de vraagstukken die nog niet helemaal duidelijk zijn. Op dit moment is bijvoorbeeld de achteras een verhaal. Ik heb namelijk een redelijk complete c20xe aandrijflijn gekocht voor een sedan, maar de achteras van een City of Caravan is anders. Deze heeft flenzen om met een bout de schokdempers te monteren, die van een City heeft juist pennen op de achteras en heeft de dempers een kwartslag gedraaid zodat ze schuin kunnen voor een vlakkere bodem. Daarom ben ik nog op zoek naar een andere achteras. Het type van een Opel GT, Kadett B of Manta A met een 3.44 diff zou ideaal zijn, lekker lage toeren op de snelweg. De Kadett C City en Caravan zijn niet geleverd met de zware motoren dus ook niet met het lange diff.

Nu een paar foto's van de Kadett zoals ik hem heb gereden.

vb8s1p9s2bnxwq0y87jeltqg7ubdfega.jpg

Dit is met een andere Kadett van een vriend van mij, die is ook toevallig groen. Extra leuk is dat deze build helemaal is bijgehouden op het forum. Dat was wel een aantal jaar voordat deze vriend de auto kocht.
Hier is het topic: https://opel-forum.nl/forums/topic/kadett-coupe-c20xe-verkocht/
wzhq82bfx5gwb8evxcpmi8ee2ip6rgs9.jpg

Heerlijk op vakantie er mee. Niet zo hard op de snelweg en op tijd tanken, maar het heeft zeker zijn charme.
3lf1otc2tzb1twxcugddrkl7gq5hy2uc.jpg

één van de stoelen heeft al een nieuw leven gekregen

pfbahbopsowpj3f074cbsyuzsxfs7yqr.jpg

Deze komen er voor in de plaats

85ysqtm6vdtdze7003coixfa8nnh544j.jpg

We hebben de c20xe opengemaakt ter controle en zijn begonnen aan het vervangen van de distributieset. Helaas had ik een set van het type M2.8 en dit is een M2.5 dus dat maken we vrijdag hopelijk af met de goeie set.

47cdl3649ci8g91zak0rngwisqsq1yov.jpg

Terug
Naar boven