• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett c coupe 74 uit het slop getrokken

coot

Post weleens wat
Sinds gisteren ben ik in het bezit van deze coupe

ligt een 1.2 s in met een 4-bak

wordt volledig opgeknapt

ben vanmiddag begonnen met demonteren

direct een paar vragen.....

hoe krijg ik de ramen in de deuren er het beste uit?

op hoeveel plaatsen zitten de schermen voor bevestigd?

858831942_5_Rftr.jpeg

858831777_5_8xQg.jpeg

858831829_5_gJ08.jpeg

858831893_5_DFyh.jpeg

schermen voor bij de keienvanger met 3 schroeven. onder bij de dorpel met 1 en binnen onder de dash met 2... als ik het me goed kan herrineren.

De ramen... bekleding van de deur. Raam losschroeven. De rubbers langs het glas eruit halen, en dan het glas naar boven uit de deur draaien..

het is voor mij even geleden maar volgens mij zit ik er niet ver naast..

veel succes met opknappen..

oke dat moet wel lukken

had al alles losgemaakt behalve die strip aan de onderkant van de raam

de stoelen heb ik ook mee liggen knommelen

heb je hier ook nog een tip voor?

De strip onderaan het glas zit vast en komt er als 1 geheel uit, volgens mij.

Stoelen, aan de voorkant zitten 2 beugels op de bodem. als je deze los maakt kun je de stoelen naar achteren schuiven en dan komen deze los van de rail...

oke thanks

had al een kijkje genomen bij de kadett c club maar nog niet genoeg tijd gehad om te lezen

ben nog aan het zoeken voor een 5-bak om toch NOG zuiniger en wat harder te kunnen rijden

mijn ascona rijdt 1 op 7 dus een kadett is al vrij zuinig

origineel gepost door coot

oke thanks

had al een kijkje genomen bij de kadett c club maar nog niet genoeg tijd gehad om te lezen

ben nog aan het zoeken voor een 5-bak om toch NOG zuiniger en wat harder te kunnen rijden

Die 5 bak vergeet maar;), maar mooi kadettje!:thumbup

origineel gepost door Pablo

oke thanks

vergeet maar? liefhebberskwestie?

oke thanks

er is volgens mij geen 5 bak die op jou 1.2 past

origineel gepost door Paullus

oke thanks

er is volgens mij geen 5 bak die op jou 1.2 past

Idd

5 bak is nooit geleverd op een 1,2 kadett alleen verkrijgbaar vanaf 1600.

of je moet zelf gaan bouwen met bv een bak van een toyota tercel of zo

heej Bear, auch hiej?:P

vanavond even tijd gehad om te sleutelen

achterkant even kaal gemaakt, raamgebeuren in de portieren even in de kruipolie gezet want dit wou niet loskomen

portieren zijn er trouwens slecht aan toe dus mocht nog iemand er 2 hebben staan dan hou ik me aanbevolen....

ben eens rond aan het kijken hoe ik meer pk's uit mijn 1.2 s kan krijgen

krijg het advies voor kopvlakken, webers en uitlaat

maar wat doet dit met het verbruik? en hoeveel vermogenwinst kan ik bereiken? lijdt de motor hier niet te veel van?

vanmiddag even de ramen eruit gehaald behalve in de portieren want dat wil maar niet lukken

morgen gaan mijn deuren eraan want die worden toch vervangen

dashboard eruit en dan is hij al kaal op de tank en motor/bak na

dan begint het las en schuurwerk

morgen trouwens weer wat foto's met van die nieuwe toestand

auto is inmiddels al op aardig geschuurd maar dit kost nogal wat tijd

zijn eerder blijkbaar al nieuwe wielranden in gelast en dit is niet zo netjes gebeurt vindt ik

kwam dus een hoop plamuur tegen

de auto gaat het circuit op en heeft dus nogal wat aanpassingen nodig

- motor, mijn opties zijn momenteel 2.0 2.2 en 2.4 of c20xe (maar die heeft geen voorkeur)

welke ervaringen hebben jullie hiermee en wat raden jullie aan?

- achteras, welke assen passen onder mijn kadett en kunnen het vermogen aan?

- vooras, ook andere als ik zware motor erin gooi en het circuit op ga?

- remmen, welke combinaties gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen (remmen, faiding, slijtage..........)

- iemand met een rolkooi in een c coupe?

motor wordt om te beginnen een 2.0s

relatief goedkoop en makkelijk te vinden

hiermee wil ik ervaring op doen en dan kan er daarna misschien nog een ander blok in komen

de rest van de vragen blijven open

Je kan ook de schijven van een Rekord 2.2 E pakken, de ATE-klauwen (één zuiger) van een Manta of Rekord, en daar een beugel van een voorwielaandrijver met geventileerde klauwen op zetten.

Deze klauwen zijn hetzelfde, alleen de beugel is bij één met geventileerde schijven wat langer om die dikkere schijven er tussen te krijgen.

De aansluiting van de remslang zit bij een voorwielaandrijver aan de zijkant van de klauw (achter de zuiger) en bij een achterwielaandrijver op de voorkant (zijkant zuiger).

Bij mijn weten zijn deze klauwen nooit op een achterwielaandrijver geleverd i.c.m. geventieleerde schijven , vandaar dat je 'm even zelf samen moet stellen.

Vooras kan je evt. van een 1.2 gebruiken, maar dan kan je 'm beter verstevigen met een plaat aan de onderkant.

Oke bedankt voor de info

1600 assen had ik al gedacht maar misschien dat er nog meer opties zijn van andere Opels

zal alvast gaan zoeken naar die assen, dus mocht iemand er nog hebben of iemand weten dan hoor ik het graag

remmen zijn inderdaad veel opties mee, daarom vroeg ik ook naar de ervaring die jullie er mee hadden

2.2 rekord lees ik veel van en gaat het waarschijnlijk ook worden

achteras manta a en b zijn iets breder maar makkelijk onder en c te maken met wat aanpassing en ze zijn goedkoper dan een c kadett as.

remmen voor record 2,2 of verboorde ford sierra of honda of omega schijven

klauwen van omega of record 2,2

volvo en ga zo maar door

de mogelijkheden zijn onbeperkt

:jerry:jerry

Oke bedankt voor de info

1600 assen had ik al gedacht maar misschien dat er nog meer opties zijn van andere Opels

zal alvast gaan zoeken naar die assen, dus mocht iemand er nog hebben of iemand weten dan hoor ik het graag

remmen zijn inderdaad veel opties mee, daarom vroeg ik ook naar de ervaring die jullie er mee hadden

2.2 rekord lees ik veel van en gaat het waarschijnlijk ook worden

je moet eens een u2u sturen naar sniksnak hier op het forum, die heeft een super goed remsysteem voor de vooras.

zelfgemaakte schijven met klauwen van een kadett gsi16v en meerdere uitvoeringen met deze klauwen.

Terug
Naar boven