• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kadett e - ascona c

GS2.6

Post vaak
Wat is daar nou allemaal gelijk van, ik heb gezien dat het dashboard gelijk is en wat nog?

Is de voorkant bijv. wisselbaar? Dus verlichting en/of bumper en/of grill ...

ik schrijf me hier ook ff bij in:D heb ascona cabrio:D

weet dat verlagingsset van astra F vectra A calibra (geen v6) en E kadett gelijk is en om te zetten, en er zullen ongetwijfeld nog wel een hoop dingen over te zetten zijn zoals motor e.d.

ik schrijf me hier ook ff bij in:D heb ascona cabrio:D

weet dat verlagingsset van astra F vectra A calibra (geen v6) en E kadett gelijk is en om te zetten, en er zullen ongetwijfeld nog wel een hoop dingen over te zetten zijn zoals motor e.d.

Opel is eigenlijk technisch Lego...

En je ziet bij elk model weer componenten uit een voorgaand model terug.

Kadett D - Corsa A - Ascona C hebben gelijke componenten

Kadett E is beetje de opvolger van deze drie, heeft nog wel componenten hieruit.

Vectra A - Astra F hangen ook dicht tegen elkaar aan.

Het is maar net wat je nodig hebt...

Tellerbak Ascona C - Kadett E is gelijk

Stoelen 1e generatie Ascona C en Kadett D is gelijk

Stoelen 2e generatie Ascona C en Kadett E en Vectra A/Calibra is gelijk

Interieurventilator Ascona C en Corsa A is gelijk, maar Kadett E is binnenwerk hiervan weer over te zetten.

Spiegels Corsa A passen ook op Kadett D

Achteras Ascona C Kadett E Astra F is gelijk

Remdelen Kadett D/E Corsa A/B Vectra A Ascona C, net welke motor, is veel van uit te wisselen.

Etc...

Als ik wat nodig heb van sloperij en weet niet zeker of het uitwisselbaar is, van te voren even opmeten bij je eigen auto.

Ik heb de mazzel dat de sloper niet zo moeilijk is met ruilen of terugbrengen als het niet past, moet je niet te veel doen natuurlijk :)

Groeten, MArk

Opel is eigenlijk technisch Lego...

En je ziet bij elk model weer componenten uit een voorgaand model terug.

Kadett D - Corsa A - Ascona C hebben gelijke componenten

Kadett E is beetje de opvolger van deze drie, heeft nog wel componenten hieruit.

Vectra A - Astra F hangen ook dicht tegen elkaar aan.

Het is maar net wat je nodig hebt...

Tellerbak Ascona C - Kadett E is gelijk

Stoelen 1e generatie Ascona C en Kadett D is gelijk

Stoelen 2e generatie Ascona C en Kadett E en Vectra A/Calibra is gelijk

Interieurventilator Ascona C en Corsa A is gelijk, maar Kadett E is binnenwerk hiervan weer over te zetten.

Spiegels Corsa A passen ook op Kadett D

Achteras Ascona C Kadett E Astra F is gelijk

Remdelen Kadett D/E Corsa A/B Vectra A Ascona C, net welke motor, is veel van uit te wisselen.

Etc...

Als ik wat nodig heb van sloperij en weet niet zeker of het uitwisselbaar is, van te voren even opmeten bij je eigen auto.

Ik heb de mazzel dat de sloper niet zo moeilijk is met ruilen of terugbrengen als het niet past, moet je niet te veel doen natuurlijk :)

Groeten, MArk

Terug
Naar boven