• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett velgen op Astra ???

Rob-Epe

Post weleens wat
Van ET-waardes heb ik geen kaas gegeten... Voor de ene waarschijnlijk een logisch antwoord, voor mij abracadabra... en van te voren passen is geen optie...

Kadett E velgen zijn 4x100 en ze zijn 15" tot zover dus gelijk aan wat er onder de Astra G al ligt.

De vraag is dus: Passen velgen die onder een Kadett E vandaan komen ook onder een Astra G ???

Alvast bedankt voor de reacties :thumbup

Om 't zeker te weten... et-waardes staan altijd vermeld aan de binnenkant van de velg ???

En mocht de et-waarde afwijken van ET49, wat moet 't dan minimaal zijn en wat kan maximaal ??

Om 't zeker te weten... et-waardes staan altijd vermeld aan de binnenkant van de velg ???

En mocht de et-waarde afwijken van ET49, wat moet 't dan minimaal zijn en wat kan maximaal ??

bij stalen velgen hoef je voor de gegeven alleen maar de wieldop los te halen.

Bij de oudere opel LMvelgen waar de naafdeksel half om de boutgaten valt, staan achter dit dekseltje de gegevens.

willem

bij stalen velgen hoef je voor de gegeven alleen maar de wieldop los te halen.

Bij de oudere opel LMvelgen waar de naafdeksel half om de boutgaten valt, staan achter dit dekseltje de gegevens.

willem

ET35 moet passen onder een G??/

ben in gesprek met iemand (jan0405) die last heeft van aanlopende OPC-II wielen, deze zijn ET41.

hierop zitten 205-40-17 of 205-45-17 banden op dacht te horen van hem.

nu weet ik wel dat de 17inch velgen van de OPC-I ET47 als ET waarde hebben en origineel van 215-40-17 banden voozien zijn..

Willem

ET35 moet passen onder een G??/

ben in gesprek met iemand (jan0405) die last heeft van aanlopende OPC-II wielen, deze zijn ET41.

hierop zitten 205-40-17 of 205-45-17 banden op dacht te horen van hem.

nu weet ik wel dat de 17inch velgen van de OPC-I ET47 als ET waarde hebben en origineel van 215-40-17 banden voozien zijn..

Willem

Bij mij past et 35 niet, alhoewel het bij ook steek 5x110 is..

15 inch et 35 past niet onder mijn astra g opcII, raakt zo de remklauw..

origineel gepost door Erwin_Astra

Dat kan niet, met et 35 komt hij te ver naar buiten. hierdoor kan je nooit de klauw raken.

Denk dat het design van de velg de boosdoener is.

origineel gepost door Erwin_Astra

Dat kan niet, met et 35 komt hij te ver naar buiten. hierdoor kan je nooit de klauw raken.

Denk dat het design van de velg de boosdoener is.

Terug
Naar boven