• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kan ik 2de woofer op mijn versterker aansluiten ?

Hallo Allemaal,

Al geruime tijd zit ik met volgende installatie in mn auto: Rockford Fosgate Sound Solution Kit SSK600

dit houd in:

- een rockford R300 4 kanaals versterker ( 4x50watt op 4ohm / 4x75watt op 2 ohm)

- een rockford prime R1 12" subwoofer: 150/300 watt RMS/MAX, impendatie 4ohm

- 2 rockford prime speakers 40/80 watt RMS/MAX

- Bekabeling, bassregelaar van necom,....

Mijn vraag is nu als volgt.

Mijn achterbank is uit mijn auto en mijn subbox staat achter de 2 voorste zetels, met op de achterkant van de sub een speakerbox gemonteerd met de 2 rockford speakers erin.

Aangezien mijn speakers niet aangesloten zijn op de versterker vroeg ik mij af of ik niet nog een subwoofer kan plaatsen omdat ik toch nog 2 vrije kanalen heb op mijn versterker....

Als dat mogelijk is, hoeveel vermogen mag die woofer dan maximaal hebben ? wat zou de beste keus zijn ?

Hopelijk kunnen jullie me iets bijleren :D

Met vriendelijke groeten,

Cedric

Terug
Naar boven