• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kapotte / lekke condensor en een enorm prijsverschil

Van mijn Astra G is de condensor lek cq weggerot door blad en dergelijke.

Nu heb ik de lokale Opel Dealer en een Opel Service Centrum gevraagd na de kosten voor het vervangen van de condensor en opnieuw vullen van het systeem.

Eerlijk gezegd vind ik het verschil in prijs echt enorm en wil graag de mening van anderen horen.

Opel Dealer:

Condensor vervangen door origineel Opel + afvullen systeem: € 430,-

Condensor vervangen door een "tweede lijn" condensor + afvullen systeem: € 162,-

Opel Service Center:

Condensor vervangen (geen idee welk merk) + afvullen systeem: € 350,-

Er zit nogal een verschil in prijs tussen. Als ik op internet zoek heb je condensors van 80 tot 200 euro (o.a. bij winparts).

Geen idee hoeveel tijd een ervaren monteur er mee kwijt is, maar het prijsverschil is enorm en dat maakt het lastig.

Verschil tussen origineel Opel en een "tweede lijn" is dat je op origineel Opel 2 jaar garantie krijgt en op de ander 1 jaar.

Ik weet het even niet meer. Uiteraard wil ik ook niet de hoofdprijs gaan betalen en volgens de Opel dealer gaat de goedkopere ook "langdurig" mee.

Terug
Naar boven