• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kat loos???

cliffvxr

Post weinig
Hallo iedereen

ik heb een omega 2.6 24v v6 bj 2000 met 4 katjes is het mogelijk om ze alle 4 te verwijderen (leeg maken) zonder problemen te krijgen met het mm dus dat hij niet in een noodloop gaat en dan dus veel gaat verbruiken enz enz

Dat het voor de apk niet mag:vertag weet ik maar dat is voor latere zorg zeg maar!

Iemand hier ervaring mee???

Je gaat problemen krijgen met je vier lambda sondes.

Gaat niet lukken verbruik gaat denderend omhoog en de motor loopt ook niet lekker meer.

@wim dit is al de tweede keer in twee of drie dagen dat je me net voor bent.

Gr Jack

Dat is niet zo mooi wilde hem wat beter laten ademen zeg maar, en alleen de voorste 2 leeg tikken is dat een optie??

Je zou de achterste 2 dempers kunnen vervangen voor een pijp, gaat ie wel lekker van klinken! En je zou de katalysatoren kunnen vervangen voor sportversies voor een betere doorstroming.

Dat heb ik ook gedaan. Heb dan wel geen 4 kats(leuk als ze verrot gaan) of vier lambda's(ook auw als die kapot gaan) Maar een 2.0 16v Ik heb de middendemper vervangen en dat scheelt wel enorm. Het geluid gaat wel omhoog...

Heb bij m'n oude corolla kat leeggehaald, geen problemen met Co meting en idem bij m'n chevy pickup, geen problemen met de Co. Bij de Corolla dat de Lambda voor de Kat en bij de Chevy na de Kat.

Weet niet hoe het bij deze is.

Had ook bij m'n oude omega 2.0i 8v de tussendemper vervangen voor een rechte buis en dat maakte ook al een mooi geluid.

4 kat's en 4 sondes / wat voor een Omega heb jij ?! de V6 (ongeacht de inhoud) heeft 2 kat's en 2 sondes :angel

weet dat er een motor type is met 4 lambda sondes. Vier kats heb ik ook nog niet van gehoord. Maar goed de kat van een omega is met wat anders deze kun je niet zonder problemen leeg halen. Maar wel zoals xedrah zegt vervangen door een sport kat vervangen.

Gr jack

origineel gepost door roekenest

hoe ver omhoog botho?

heb er zelf ook eentje

filmpje?..alleen voor t geluid..

Zal eens een filmpje maken .. Let wel. Ik heb er ook een extreme einddemper. Dus die helpt ook aardig mee aan het geluid..

origineel gepost door Sjors-V6

4 kat's en 4 sondes / wat voor een Omega heb jij ?! de V6 (ongeacht de inhoud) heeft 2 kat's en 2 sondes :angel

Yep ik verzin het echt niet 4 sondetjes en 4 katjes het is een 2.6 v6 uit 2000 de uitlaat delen zijn alleen verkrijgbaar bij de dealert a ruim €600 per stuk (en daar heb je er dan 2 van nodig 1 links en 1 rechts:cry

Had bij mijn 3000 24v de katjes leeg gemaakt en de eind demper vervangen voor 2 rechte pijpen links en rechts dat klonk pas mooi was net een v8 HEEEEEERLIJK

origineel gepost door cliffvxr

origineel gepost door Sjors-V6

Yep ik verzin het echt niet 4 sondetjes en 4 katjes het is een 2.6 v6 uit 2000 de uitlaat delen zijn alleen verkrijgbaar bij de dealert a ruim €600 per stuk (en daar heb je er dan 2 van nodig 1 links en 1 rechts:cry

Vanaf De uitlaat spruitstukken komen er zowel links als rechts één Kat per kant voor gevolgd door een (tussen)demper aan elke kant en daarna komen de twee delen in de eind demper bij elkaar!

Maar vier kats kan nooit!

nee sorry mijn fout:angel inderdaad 2 katjes met 4 sondes andere 2 lijken katjes maar benne dempertjes :sleeping

origineel gepost door cliffvxr

Had bij mijn 3000 24v de katjes leeg gemaakt en de eind demper vervangen voor 2 rechte pijpen links en rechts dat klonk pas mooi was net een v8 HEEEEEERLIJK

Gebeurde er niks met het verbruik??

Heb een 2.6, vind t rustige geluid van die 6 pitter mooi, maar ben wel benieuwd wat een geluid er nog meer uit kan komen :P

Gr

Terug
Naar boven