• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kent nokkenas?

Jaccoooo

Post weinig
Ik heb in mijn 2.4 een kent nokkenas zitten,en in een boekwerk gevonden dat deze geschikt was voor road/rally,alleen het nr en boekwerk zijn onvindbaar,iemand een idee wat het nr. is of zijn er meerdere types voor road/rally use?

gr. Johan Bruggeman

kentcams.jpg

..en hier de link van Kent Cams: -->klik hier<--

bedankt Henk,maar deze lijst had ik zelf ook al gevonden,ik heb een keer een boekwerk gezien,waar achter mijn nokkenastype, road/rally stond vermeld ik hoopte aan de hand hiervan te kunnen herlijden wat het nr. was

Het staat toch wel gewoon op de nokkenas het nummer,

achter het nokkenas tandwiel.

Achterste plaatje van de kop afschroeven en met een lampje en een spiegeltje kijken welk nummer er achter in de de nokkenas staat, bv. kc op 244. of een ander nummer kan ook :D

:hmmz bij mijn kent nokkenas staat het nummer aan de voorzijde, dus waar het nokkenastandwiel tegenaan wordt geschroefd. Dan wordt het wat lastiger met ingebouwde motor. Maar niet onmogelijk

Terug
Naar boven