• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kenteken in beslag + Boete

16VCalibra

Post veel
Hallo allemaal,

Had ff een vraagje aan jjullie.. Vorige week is mijn kentekenbewijs in beslag genomen en heb ik een bekeuring gehad omdat ik mijn kentekenpkaat achter de voorruit had. Ik weet dat dit niet is toegestaan, en dat ik daarvoor een bekeuring kan krijgen, oke.. Maar ook nog is het kenteken bewijs in beslag nemen!?! Beetje overdreven vind ik.. Het is namelijk geen ernstige tekortkoming in mijn ogen...

Vandaar dus de vraag, mag het kentekenbewijs gewoon in beslag genomen worden??? En dan word het bewijs in beslag genomen, hoef je ook geen bewijs van ze te krijgen dat hun mijn papiertjes hebben...

Alvast bedankt voor de moeite,

Groetjes Ram

nee marja, je zegt zelf al dat je wist dat het niet mag :P ff zuignappen halen en je plaat erop zetten en terug om je papieren te halen ;)

nee marja, je zegt zelf al dat je wist dat het niet mag :P ff zuignappen halen en je plaat erop zetten en terug om je papieren te halen ;)

hoeven ze geen bewijs van te geven geloof ik, papieren mogen ze in beslag nemen omdat je auto simpelweg niet voldoet aan de technische eisen, je kentekenplaat zit niet degelijk bevestigd.

net zoiets stoms als dat ze dat in beslag mogen nemen omdat je ramen 5% te donker zijn getint

hoeven ze geen bewijs van te geven geloof ik, papieren mogen ze in beslag nemen omdat je auto simpelweg niet voldoet aan de technische eisen, je kentekenplaat zit niet degelijk bevestigd.

net zoiets stoms als dat ze dat in beslag mogen nemen omdat je ramen 5% te donker zijn getint

Heb ook geen uitgeschreven boete ofzo van ze gehad.. Ben ook benieuwd waar de bekeuring op gebaseerd is als ik die thuis opgestuurd krijg.. Hoe ze dat dan benoemen

Heb ook geen uitgeschreven boete ofzo van ze gehad.. Ben ook benieuwd waar de bekeuring op gebaseerd is als ik die thuis opgestuurd krijg.. Hoe ze dat dan benoemen

Oke dat is dus al hun eerste fout.. Vroeg het nog na aan degene met wie ik had gesproken aan de telefoon voor het ophalen van het kentekenbewijs, of dat het zo was dat die agenten mij een bewijs moesten geven dat ze mijn papiertjes in beslag hadden genomen.. Diegene zij dat dit niet hoefde :S

Oke dat is dus al hun eerste fout.. Vroeg het nog na aan degene met wie ik had gesproken aan de telefoon voor het ophalen van het kentekenbewijs, of dat het zo was dat die agenten mij een bewijs moesten geven dat ze mijn papiertjes in beslag hadden genomen.. Diegene zij dat dit niet hoefde :S

Ja, maar ze moeten wel een bewijs afgeven dat je de papieren hebt overhandigd aan de desbetreffende agent!

Toen van mijn calibra na een ongeluk de papieren in beslag werden genomen omdat de auto nooit de weg meer op mocht, kreeg ik netjes een bewijs dat ze de papieren ingenomen hadden.

Zo kon ik alsnog de auto van mijn naam krijgen bij de sloop.

Gr.

Pastra

Ja, maar ze moeten wel een bewijs afgeven dat je de papieren hebt overhandigd aan de desbetreffende agent!

Toen van mijn calibra na een ongeluk de papieren in beslag werden genomen omdat de auto nooit de weg meer op mocht, kreeg ik netjes een bewijs dat ze de papieren ingenomen hadden.

Zo kon ik alsnog de auto van mijn naam krijgen bij de sloop.

Gr.

Pastra

Hey, de papieren heb ik die dag nog terug gekregen omdat ik de plaat met 2 tyrips op de onderlip had vast gemaakt..

Ze hadden het kentekenbewijs in beslag genomen omdat mijn kentekenplaat dus achter het raam lag...

Hey, de papieren heb ik die dag nog terug gekregen omdat ik de plaat met 2 tyrips op de onderlip had vast gemaakt..

Ze hadden het kentekenbewijs in beslag genomen omdat mijn kentekenplaat dus achter het raam lag...

Ja dat zeg ik al dat ik dan een boete krijg, so what ik weet dat ik die risico kan lopen.. Maar ook nog is kentekenpapieren in beslag nemen, is tog niet menselijk :S???????

Ja dat zeg ik al dat ik dan een boete krijg, so what ik weet dat ik die risico kan lopen.. Maar ook nog is kentekenpapieren in beslag nemen, is tog niet menselijk :S???????

Terug
Naar boven