• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Keuze voor de Astra: Non turbo of Turbo?

FnF_racer

Post veel
@FnF_racer wrote:hey, ho, weet niet waar ik dit precies moet plaatsen, dus dan maar even hier.

zoals jullie weten, ben ik bezig met de Astra. :eek

nu heb ik altijd gezegd, dat ik niet wist wat ik wou doen met het motorblok.

zat altijd te denken aan de volgende opties:

1. huidige blok houden, en alleen uiterlijk updaten.

2. huidige blok ombouwen naar Turbo, en dan de 2de 1.8Turbo rijden..

3. 2 liter Turbo inbouwen.

optie 1 is het goedkoopste, maarja, de 125 PK is wel leuk, maar went wel.

en natuurlijk is een Turbo blok net iets meer voor te krijgen, waarvan de motorruimte knapper kan worden.

ook ben ik een beetje "ongelukkig" dat ik het afblaasgeluid en de PK's van de Turbo's niet heb.

dus daarom dat ik langzaam naar de laatste 2 opties aan het kijken ben.

maarja, punt 2 heeft ook weer zijn nadelen.

de kosten van een turbo kit voor de 1.8 zijn HOOG!, ook al zou ik een "zelf" bouw setje hebben.

van die kosten kan ik ook, naar mijn idee, een 2 liter turbo kopen, en die reviseren en tunen...

maar nu zit ik te zoeken, en ik kom weinig 2.0 Turbo's tegen....

1 op MP van 850 euro.

ga ik internationaal zoeken vind ik alleen geen Motorblokken, alleen complete auto's of onderdelen voor het blok.

waarop kan je een COMPLEET blok vinden? dus welke zoektermen.

en wat is eigenlijk een reële prijs voor een compleet blok?

want die van 850 euro, dat is op zich alleen het motorblok, zonder de intercooler en leidingen enzo...

als ik die onderdelen los zou willen bestellen, is Engeland dan goedkoper, Duitsland, of toch ons dure kikkerlandje?

weet veel, maar hierin ben ik nog aardig zoekende.

:thumb

@FnF_racer wrote:@ricoAgm wrote:nu weet ik niet of jij schijf remmen achter hebt maar anders zou dat ook geen verkeerde update worden:)

heb al schijven achter, 1.8 heeft dat standaard.

voor de voorkant heb ik ook al de OPC remmerij, dus dan moet ik misschien de hoofdremcylinder (als een astra G die heeft) aanpassen, als die van de OPC groter is.

verder wil ik met de motorombouw alles in de motorruimte gelijk goed aanpakken, dus alles wat niet goed is, gelijk goed maken, en ook alle aanpassingen gelijk doorvoeren (tankjes voor de MID, veerpootbrug, dat soort dingen).

@ Kevin en Mark:

een V6 is leuk, daar ben ik het met jullie eens.

ook zou het wel iets zijn, wat niet al te vaak in een Astra G is gedaan.

maar dan wil ik natuurlijk een leuk V6 blok. dus iets van de Vectra C.

betaal je je alleen nog scheler, of niet?

en hoeveel zou je daarvoor moeten aanpassen, ten opzichte van de 2.0 Turbo?

wil zo voorbereid mogelijk zijn.

zal een beetje zoeken naar bedrijven die dat kunnen, zo'n motorombouw en motorrevisie.

is bijvoorbeeld Andre Botter een aanrader? ja toch? niet dat ik daar op wed, maar gewoon ter info. :P

zoals de quote's hopelijk duidelijk maken, ben ik dus ook een beetje aan het orienteren, wat voor blok er in gaat.

zie net dat ik ik de quote's even vergeet te melden dat ik al 2 personen heb benaderd over hun X20XEV (of X20XER, iig het blok dat standaard in de Astra G OPC 1 is geleverd), omdat hun of 2 of meer van die blokken hebben, of de auto terug willen bouwen. :jerry

alleen omdat er ook bekenden van mij problemen met hun Turbo hebben, raden ze mij een V6 blok aan.... zie quote 2.

iemand met ervaring, blok over voor "weinig", of andere ideeën.... kom maar.

moet wel beetje reëel blijven, want wil de astra wel een showwagen van maken, dus moet er nog redelijk mooi inpassen, en goed werken.

Terug
Naar boven