• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Keyless entry

Dubbelhuis

Post weinig
Hoihoi allemaal, ben er ff een tijdje uit geweest,

Nou lekker wagentje onze opel Zafira, Duh. Mijn Lampje van de centrale deurvergrendeling ging branden (Slotje) op het dashboard. Laptop met de Opcom II eraan gehangen en kreeg deze foutmelding: OP-COM 090714 - PC based diagnostic tool

Please add your workshop

name in the settings window

OP-COM - CAN Communication Window> 2006|Zafira-B|Vehicle|Vehicle DTC Information

Read Info...

Identifier: 0x0101

VIN: W0L0AHM7562070135

System name: PEPS

Part Number:13191677

Software version number: C00_1404_1905

Programming Date: 00000000

Hardware key number: SN00000000

System description: TEMIC0400

Alpha code: UP

Manufacturing date: 20051103

Total number of fault codes: 1

B251A -

(02) - Present

Gereset en lampje ging uit.

Hierna auto weer vergrendeld en kon ik zonder zender de linker achterdeur opendoen en alle deuren ontgrendelden.

Nou op stap naar de opel dealer, auto daar laten staan en kreeg een telefoontje dat de deurkabel kapot was. Deze laten vervangen alla 365 eurotjes.

Ga 's middags de auto ophalen en wil wegrijden, blijft het lampje nog steeds branden, naar binnen gegaan en gemeld. Dit was ze niet opgevallen. De auto weer naar binnen gereden en gereset met de Tech II. Volgende dag auto gestart en wat wil het lampje blijft weer branden, terug naar de garage en de auto weer laten staan. De auto is volgens hun helemaal onderzocht en kreeg een telefoontje dat het slot van de linker achterdeur niet goed was, kosten 370 eurotjes, deze is vandaag vervangen en kreeg vanmiddag een telefoontje dat het lampje nog steeds brand. Nu denken ze dat er een storing in de boordcomputer zit, waarschijnlijk kortsluiting geweest denken ze, word aangeraden om deze te vervangen, kosten 700 euro!!!!!!!!!!!!!!! Dit laat ik nu niet doen, dan maar een lampje die blijft branden, iemand enig ervaring hiermee gehad, ik ben er ff klaar mee. Nu zeggen ze dat als er een storing komt dit niet meer uit kunnen lezen, dan moet eerst de boordcomputer vervangen worden!!!!! Een auto van 5 jaar oud. Ik had ook nog last van wat water af en toe bij het gaspedaal, dit staat al in een ander topic. Alles is nageken, voorruit opnieuw afgekit en wat wil gisteren met noodweer op de snelweg weer een beetje water. Toppertje. Iemand suggesties op deze foutmelding en wat te doen met de boordcomputer, straks zeggen ze dat het wel de kabel in de andere deur kan zijn!

Groet, maar ff geen opel groet...

Terug
Naar boven