• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kilometerteller Ascona A werkt slecht

Alleeee ,

onlangs heb ik een Ascona A met 16S motor aangeschaft met handschakeling . Bij de testrit bemerkte ik dat de kilometerteller in de vierde versnelling begon te haperen en niet boven de 50km op het dashbord uitkwam . Het bakje voelde dunnetjes aan in de vierde versnelling , sinchroonmes bijna op zou ik zelf zeggen als amateur hobbiest . Ben ik toe aan een goei tweedehands versnellingsbakje of is de kabel versleten ?

Groeten TB

Wel O wel..............daar hebben we een Belg. ;)

Je bedoelt zeker dat je snelheidsmeter niet goed werkt, en dat zou eerder aan den kabel liggen dan aan den bak.

Wat de aandrijving van de teller in de bak betreft; het werkt of het werkt niet. Als het borgveertje tandwiel kapot is drijft deze de stift en kabel niet aan.

Efkes loshalen en controleren.

:jerry

Wel O wel..............daar hebben we een Belg. ;)

Je bedoelt zeker dat je snelheidsmeter niet goed werkt, en dat zou eerder aan den kabel liggen dan aan den bak.

Wat de aandrijving van de teller in de bak betreft; het werkt of het werkt niet. Als het borgveertje tandwiel kapot is drijft deze de stift en kabel niet aan.

@jethro wrote:Wel O wel..............daar hebben we een Belg. ;)

Nee net niet zuidelijk genoeg , maar ja Tilburg ligt ook maar 20 km van de Belse grens en met al die lekkere biertjes daar zal ik wel enigzinds beinvloed zijn over de jaren . Afijn bedankt voor je reaktie , klinkt erg logisch voor deze amateur . De Ascona staat nog net niet voor mijn deur maar bij aankomst zal ik de kabel eens gaan controleren . Als het daar bij blijft valt het gelukkig allemaal wel mee en met de TomTom valt de snelheid ook nog wel enigzinds te controleren .

@jethro wrote:Wel O wel..............daar hebben we een Belg. ;)

Nee net niet zuidelijk genoeg , maar ja Tilburg ligt ook maar 20 km van de Belse grens en met al die lekkere biertjes daar zal ik wel enigzinds beinvloed zijn over de jaren . Afijn bedankt voor je reaktie , klinkt erg logisch voor deze amateur . De Ascona staat nog net niet voor mijn deur maar bij aankomst zal ik de kabel eens gaan controleren . Als het daar bij blijft valt het gelukkig allemaal wel mee en met de TomTom valt de snelheid ook nog wel enigzinds te controleren .

Terug
Naar boven