• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

klapperen achterzijde, wiellager?

Heb de asci vanmiddag naar de dealer gebracht en gaan eens kijken wat er mankeert.

Hopelijk niets met de achteras, al heb ik ook bedacht dat als het al een tijd het geval is, en de lager rot is kan het maar zo zijn dat de

naaf is 'aangevreten'. We zien het wel weer ;) eerst maar eens horen wat de mensen van opel gaan vinden en dan maar bedenken wat de beste oplossing is.

Ik hou jullie op de hoogte!

Heb de asci vanmiddag naar de dealer gebracht en gaan eens kijken wat er mankeert.

Hopelijk niets met de achteras, al heb ik ook bedacht dat als het al een tijd het geval is, en de lager rot is kan het maar zo zijn dat de

naaf is 'aangevreten'. We zien het wel weer ;) eerst maar eens horen wat de mensen van opel gaan vinden en dan maar bedenken wat de beste oplossing is.

Ik hou jullie op de hoogte!

Nou, heb pas de Asci weer opgehaald van het logeerpartijtje bij de opeldealer, waar hij zich overigens heel netjes heeft gedragen ;)

Conclusie:

Niets aan de hand!

Hij is gewoon APK gekeurd, zonder afmelden welliswaar omdat er wat zaken moeten worden opgelost (banden).

Wat er wel mis was:

- stadslampjes werken niet (ff uitzoeken)

- veerschotel links-boven wat roest.

- bodemplaat linksvoor bij subframe wat roest (niet erg voor apk)

Verder nergens speling op, iig geen speling die niet zou mogen op welk beweegbaar onderdeel dan ook.

Hij is gewoon goed volgens de monteur.

Vraag me nog steeds af wat het bonk-bonk-bonk geluid nu zou kunnen zijn, heb het sindsdien nog maar 1 keer weer gehoord.

Mss toch eens de uitlaat wat meer uitchecken......

Nou, heb pas de Asci weer opgehaald van het logeerpartijtje bij de opeldealer, waar hij zich overigens heel netjes heeft gedragen ;)

Conclusie:

Niets aan de hand!

Hij is gewoon APK gekeurd, zonder afmelden welliswaar omdat er wat zaken moeten worden opgelost (banden).

Wat er wel mis was:

Verder nergens speling op, iig geen speling die niet zou mogen op welk beweegbaar onderdeel dan ook.

Vraag me nog steeds af wat het bonk-bonk-bonk geluid nu zou kunnen zijn, heb het sindsdien nog maar 1 keer weer gehoord.

@louwe 16 klepper wrote:@Dick.sr wrote:Nou, heb pas de Asci weer opgehaald van het logeerpartijtje bij de opeldealer, waar hij zich overigens heel netjes heeft gedragen ;)

Conclusie:

Niets aan de hand!

Wat er wel mis was:

heb je wel gevraagd om naar de achter wielen te kijken???

bij apk keuring

wordt meer op spelling op de vooras dan op de achter as gelet

met name je stuurintchiting fusee kogels enz wordt naar gekeken

dat je achterwile voelbaar speling heeft

is nooit goed

je zou t lager eens wat kunnen opstellen / vaster zetten ;)

Yup, heb speciaal naar de achteras/naaf/lagers laten kijken en was allemaal goed volgens de dealer-monteur :)

Ik hou het gewoon in de gaten en ga binnenkort weer eens op zoek naar het geluid.

een beetje opstellen is wel een mogelijkheid, vinut toch wel een vreemd idee - maar waarschijnlijk hoort het zo??

@louwe 16 klepper wrote:@Dick.sr wrote:Nou, heb pas de Asci weer opgehaald van het logeerpartijtje bij de opeldealer, waar hij zich overigens heel netjes heeft gedragen ;)

Conclusie:

Niets aan de hand!

Wat er wel mis was:

heb je wel gevraagd om naar de achter wielen te kijken???

bij apk keuring

wordt meer op spelling op de vooras dan op de achter as gelet

met name je stuurintchiting fusee kogels enz wordt naar gekeken

dat je achterwile voelbaar speling heeft

is nooit goed

je zou t lager eens wat kunnen opstellen / vaster zetten ;)

Yup, heb speciaal naar de achteras/naaf/lagers laten kijken en was allemaal goed volgens de dealer-monteur :)

Ik hou het gewoon in de gaten en ga binnenkort weer eens op zoek naar het geluid.

een beetje opstellen is wel een mogelijkheid, vinut toch wel een vreemd idee - maar waarschijnlijk hoort het zo??

Voor problemen met je achteras kun je altyd bij mij terecht :thumb

R0013733.jpg

R0013731.jpg

@Dick.sr wrote:'t is weer een tijdje verder sinds het constateren van geklapper aan de achterzijde van de wagen.

natuurlijk kwam de Asci met 2 vingers in de neus door de APK, maar een klappertje hoorde ik nog steeds.

Een week of 3 geleden hoorde ik geklapper vanuit de andere zijde van de wagen, harder dan de eerste keer in precies dezelfde bocht.

Een dagje later hoorde ik datzelfde geklapper (zelfde kant) ook bij een klein bochtje draaien en heb voor de zekerheid de wagen laten staan voor een weekje en 2 sets nieuwe lagers besteld.

Laatst heb ik deze gemonteerd, en je raad het al: weg geklapper.

De opel monteurs hebben waarschijnlijhk liggen slapen ofzo, want beide lagers waren toch echt op.

Vervelende is nu wel dat beide naven een beetje blauw zijn uitgeslagen - nu maar hope dat ze niet krom zijn :| iig rijdt de Asci zonder vreemde bijgeluiden ofzo.

dus al-met-al: achterste wiellagers rot.

Beetje blauw mogen ze best zijn, als de nieuwe lagers maar goed recht aansluiten zonder echt een hamer erop te gebruiken :)

@hierboven: Jep Ascona-C Dick.Sr reageerde in 't gespot topic al dat hij met een C rond reed... :)

@Dick.sr wrote:'t is weer een tijdje verder sinds het constateren van geklapper aan de achterzijde van de wagen.

natuurlijk kwam de Asci met 2 vingers in de neus door de APK, maar een klappertje hoorde ik nog steeds.

Een week of 3 geleden hoorde ik geklapper vanuit de andere zijde van de wagen, harder dan de eerste keer in precies dezelfde bocht.

Een dagje later hoorde ik datzelfde geklapper (zelfde kant) ook bij een klein bochtje draaien en heb voor de zekerheid de wagen laten staan voor een weekje en 2 sets nieuwe lagers besteld.

De opel monteurs hebben waarschijnlijhk liggen slapen ofzo, want beide lagers waren toch echt op.

Vervelende is nu wel dat beide naven een beetje blauw zijn uitgeslagen - nu maar hope dat ze niet krom zijn :| iig rijdt de Asci zonder vreemde bijgeluiden ofzo.

Beetje blauw mogen ze best zijn, als de nieuwe lagers maar goed recht aansluiten zonder echt een hamer erop te gebruiken :)

@hierboven: Jep Ascona-C Dick.Sr reageerde in 't gespot topic al dat hij met een C rond reed... :)

't is weer een tijdje verder sinds het constateren van geklapper aan de achterzijde van de wagen.

't is weer een tijdje verder sinds het constateren van geklapper aan de achterzijde van de wagen.

Terug
Naar boven