• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Klapsleutel

Edvries

Post veel
Hoi Allen,

Ik wil graag nog een klapsleutel hebben voor mijn Vectra C.

Paar vraagjes 👼

Wie weet een goed (internet) adres?

Wat kost het ongeveer?

Kan ik een tweedehands kopen?

Wat heb ik nodig?

Ik heb wel gekeken op marktplaats en ebay enzo maar het is me onduidelijk dat als ik die koop of die ook gaat werken. Ik lees namelijk verschillende verhalen, dus wie weet het?

Ik hoop wat te horen!

Mvgr,

LeeriC

Als je een nieuwe sleutel bij de dealer besteld krijg je tegenwoordig standaard een klapsleutel (tenminste dat is mij verteld door de magazijnmedewerker).

Oke ze zijn wel aardig aan de prijs maar je hebt kwalitatief een goede sleutel.

Als je een nieuwe sleutel bij de dealer besteld krijg je tegenwoordig standaard een klapsleutel (tenminste dat is mij verteld door de magazijnmedewerker).

Oke ze zijn wel aardig aan de prijs maar je hebt kwalitatief een goede sleutel.

Je kan via Mp/ebay van die houders kopen waar je dan zelf een sleutel in kan zetten..

Heb hier ook een handleiding voor gekregen via VW forum!

Tis opzich dus prima te doen...

Maar je moet aan het onderste gedeelte van de sleutel gaan slijpen/zagen (het gedeelte wat nu in het plastic zit!

Dus je moet voorzichtig te werk gaan of je vern**kt een sleutel!

In die handleiding raden ze ook aan om een kopie te maken! maar dat werkt volgens mij niet met moderne auto's ivm het inleren! :S

Als ik dit handleiding zo lees is dat wel prima te doen!

dealer is nieuwe sleutel 100/120 euro!:swear

Je kan via Mp/ebay van die houders kopen waar je dan zelf een sleutel in kan zetten..

Heb hier ook een handleiding voor gekregen via VW forum!

Tis opzich dus prima te doen...

Maar je moet aan het onderste gedeelte van de sleutel gaan slijpen/zagen (het gedeelte wat nu in het plastic zit!

Dus je moet voorzichtig te werk gaan of je vern**kt een sleutel!

In die handleiding raden ze ook aan om een kopie te maken! maar dat werkt volgens mij niet met moderne auto's ivm het inleren! :S

Als ik dit handleiding zo lees is dat wel prima te doen!

dealer is nieuwe sleutel 100/120 euro!:swear

Kan aan een originele nieuwe komen voor 8 tientjes.. denk dat ik dat maar doe..

Hoor net dat ik dat via een maatje kan regelen...

Kan aan een originele nieuwe komen voor 8 tientjes.. denk dat ik dat maar doe..

Hoor net dat ik dat via een maatje kan regelen...

ik heb er laatst 1 voor de 2e auto gekocht,via ebay,

hier hebben ze voor het 1 na laatste model swift geen klapsleutels,in australie wel.

kwestie van laten slijpen,afst. bed. unit overzetten en transponderchip over zetten.

ik heb er laatst 1 voor de 2e auto gekocht,via ebay,

hier hebben ze voor het 1 na laatste model swift geen klapsleutels,in australie wel.

kwestie van laten slijpen,afst. bed. unit overzetten en transponderchip over zetten.

In theorie zou het moeten kunnen, in praktijk is het mij met die van vectradennis niet gelukt.

Maar dat is een B1 en natuurlijk anders dan een C1

Maar als je de Transponder uit je "oude" sleutel haalt en in je klap sleutel kan zetten, start iig al je auto :)

dan is het alleen nog een kwestie van de Centrale vergrendeling programmeren.

In theorie zou het moeten kunnen, in praktijk is het mij met die van vectradennis niet gelukt.

Maar dat is een B1 en natuurlijk anders dan een C1

Maar als je de Transponder uit je "oude" sleutel haalt en in je klap sleutel kan zetten, start iig al je auto :)

dan is het alleen nog een kwestie van de Centrale vergrendeling programmeren.

Terug
Naar boven