• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kleine, (nou ja kleine) ergernissen

Hans van Dijk

Post weinig
Tot dusver heb ik 160.000 km in mijn Astra G gereden, en heb ik eigenlijk nooit mega grote onkosten gehad.

(Met mijn huidige kilometerstand van 310.000 begin ik hem toch wel een beetje te knijpen)

Maar niet alles is altijd positief aan mijn auto, ik heb een ergernissen lijst opgesteld, en ben benieuwd wie er zich in herkent.

1.Mijn ruitenwissers piepen eigenlijk altijd, of ze nu nieuw of versleten zijn, die krengen maken altijd herrie.

Ik heb de complete armen al een keer vervangen, en zelfs dat hielp maar eventjes, het piepen was zo weer terug.

Ik baal al als er regen voorspeld word, omdat je dan weer met dat ellendige gepiep zit.

2.In het interieur is er altijd wel iets dat rammelt of trilt, ook daar word ik soms helemaal simpel van.

3. Mijn voor vering (althans ik denk dat het de vering is) kraakt als een gek wanneer ik normaal over een drempel rijd,

Ik heb er al een paar keer op gewezen bij de garage, maar ze zeggen dat er niets aan mankeert.

4. Mijn stoel piept ook bij elk hobbeltje.

Dus als het regent en ik rijd op een drempelweg dan hoor je een concert aan geluiden, zeer ergerlijk, en op zulke momenten vervloek ik de auto wel eens.

Oké, het is geen nieuwe auto, en hij heeft al een behoorlijke kilometerstand maar toch,

eigenlijk heb ik bij al mijn drie Opels min of meer de zelfde ervaringen wat interieur geluiden betreft.

Mijn eerste was een Kadett uit 1990, daarna een Astra uit 1996 en dan nu de Astra G uit 2002,

en allemaal hadden ze wel een rammeltje of een piepje.

Moet ik concluderen dat dit Opel eigen is, of ben ik dan voorbarig.

:wtf

De stoel kan je volgens mij wel smeren. Bij een oude corsa B ook zoiets meegemaakt, bleek de vering van de zitting te zijn. Om gestoord van te worden.

De vering die kraakt, kraakt die altijd of alleen bij koud weer?

De stoel kan je volgens mij wel smeren. Bij een oude corsa B ook zoiets meegemaakt, bleek de vering van de zitting te zijn. Om gestoord van te worden.

De vering die kraakt, kraakt die altijd of alleen bij koud weer?

[rquote=1867702&tid=142634&author=joop1970]De stoel kan je volgens mij wel smeren. Bij een oude corsa B ook zoiets meegemaakt, bleek de vering van de zitting te zijn. Om gestoord van te worden.

De vering die kraakt, kraakt die altijd of alleen bij koud weer?[/rquote]

Ik heb al wel gekeken bij de stoel, maar het lijkt vanachter de bekleding te komen, en ik weet niet of je dat los kunt krijgen, en of dat wel verstandig is.

De krakende vering, begon eigenlijk bij nat en koud weer, maar lijkt nu steeds constanter aanwezig te zijn.

Nogal gênant als je in je eigen woonwijk over de drempels rijd en je een dergelijke herrie produceert. :(

[rquote=1867702&tid=142634&author=joop1970]De stoel kan je volgens mij wel smeren. Bij een oude corsa B ook zoiets meegemaakt, bleek de vering van de zitting te zijn. Om gestoord van te worden.

De vering die kraakt, kraakt die altijd of alleen bij koud weer?[/rquote]

Ik heb al wel gekeken bij de stoel, maar het lijkt vanachter de bekleding te komen, en ik weet niet of je dat los kunt krijgen, en of dat wel verstandig is.

De krakende vering, begon eigenlijk bij nat en koud weer, maar lijkt nu steeds constanter aanwezig te zijn.

Nogal gênant als je in je eigen woonwijk over de drempels rijd en je een dergelijke herrie produceert. :(

De stoel kan je helemaal demonteren en even inspecteren. Bekleding kan er volgens mij ook nog af.

Zitten er bij jou stoel veren onder de zitting, voel je die zitten? Die heb ik toen helemaal ingespoten en het gepiep/gekraak was weg.

de vering van m'n corsa kraakt alleen met koud weer, zullen de draagarm of stab. stand rubbers wel zijn.

De stoel kan je helemaal demonteren en even inspecteren. Bekleding kan er volgens mij ook nog af.

Zitten er bij jou stoel veren onder de zitting, voel je die zitten? Die heb ik toen helemaal ingespoten en het gepiep/gekraak was weg.

de vering van m'n corsa kraakt alleen met koud weer, zullen de draagarm of stab. stand rubbers wel zijn.

Mijn astra heeft nu bijna 170000 op de teller. Ik heb vrijwel geen kraakjes in de auto zitten, mijn ruitenwisser piepen ook niet...

En het gekraak over een drempel, is waarschijnlijk te verwijten aan de stabilisatorstangrubbers, is een opel kwaaltje van die tijd.

Mijn astra heeft nu bijna 170000 op de teller. Ik heb vrijwel geen kraakjes in de auto zitten, mijn ruitenwisser piepen ook niet...

En het gekraak over een drempel, is waarschijnlijk te verwijten aan de stabilisatorstangrubbers, is een opel kwaaltje van die tijd.

[rquote=1867714&tid=142634&author=joop1970]

[/rquote]

Ik voel inderdaad de veren zitten onder de bekleding.

Ik zal bij goed weer eens kijken of die stoel makkelijk te demonteren valt,

want als jij hebt weg gekregen hebt, dan moet het bij mij dus ook kunnen.

Waar spuit je die veren mee in, ik heb hier wel een spuitbus WD40 staan, dat helpt bijna overal tegen.

Die rubbers waar jullie over praten moet ik dan ook maar eens proberen te vinden,

ik ben niet zo'n auto techneut als de meesten hier.

De auto gaat deze week ook weer naar de garage voor een grote beurt, dus ik zal de monteur er ook nog eens op wijzen.

[rquote=1867714&tid=142634&author=joop1970]

[/rquote]

Ik voel inderdaad de veren zitten onder de bekleding.

Ik zal bij goed weer eens kijken of die stoel makkelijk te demonteren valt,

want als jij hebt weg gekregen hebt, dan moet het bij mij dus ook kunnen.

Waar spuit je die veren mee in, ik heb hier wel een spuitbus WD40 staan, dat helpt bijna overal tegen.

Die rubbers waar jullie over praten moet ik dan ook maar eens proberen te vinden,

ik ben niet zo'n auto techneut als de meesten hier.

De auto gaat deze week ook weer naar de garage voor een grote beurt, dus ik zal de monteur er ook nog eens op wijzen.

[rquote=1867729&tid=142634&author=Dizs]je kan altijd nog je radio volume wat harder zetten. :P[/rquote]

Ik dacht al wat duurt het lang voordat de flauwekul begint :P

[rquote=1867729&tid=142634&author=Dizs]je kan altijd nog je radio volume wat harder zetten. :P[/rquote]

Ik dacht al wat duurt het lang voordat de flauwekul begint :P

Bij mij ook een kakafonie aan geluiden en rammels, bijna 260k gereden, mja krakende wagens lopen het langst zeggen ze altijd al ben ik er ook wel op beducht dat er een keer iets afflikkert. Moet er wel bij zeggen dant mijn auto verlaagd is en stugger is afgeveert.

Bij mij ook een kakafonie aan geluiden en rammels, bijna 260k gereden, mja krakende wagens lopen het langst zeggen ze altijd al ben ik er ook wel op beducht dat er een keer iets afflikkert. Moet er wel bij zeggen dant mijn auto verlaagd is en stugger is afgeveert.

Ikzel erger me ook aanallerlij rammelingen in de astra g

maar steeds demonteer ik ieder deurpaneel en dat vul ik op met isolatie en dergelijke

doe ik zo als ik ongeveer denk te weten waar het vandaan komt

nu heb ik enkel nog een rammetlje bij mn achterklep

piepende stoel heb ik verholpen door één veer die aan het roesten was ertussenuit te halen.

Terug
Naar boven