• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kleine speling op de zuigers z20let

opeltje16Vsport

Post weinig
Hallo mede opel liefhebbers,

Ik heb laatst mijn astra coupe z20let naar de garage gebracht om de koppakking te laten vervangen, en een koprevisie te laten doen.

Ook heb ik een nieuwe turbo (LEH) klaarliggen die er meteen mee op zou gaan.

Nu ligt de kop eraf, en kun je op de zuigers kijken.

Daarbij valt op dat de zuigers wat speling hebben in de cilinders. De wanden zijn niet echt ingesleten, maar je ziet op het uiterste punt waar de zuigerveer langs gaat wat verkleuring, maar je voelt geen ingesleten randje.

Wel zijn de koppen van de zuigers een beetje aangeslagen met olie restanten.

De astra verbruikte ook wel wat olie, maar ik had gehoopt dat na nieuwe klepseals en een nieuwe turbo, het olieverbruik weg zou zijn.

Hoe dan ook, de boel ligt nu los, dus wil ik eigenlijk ook dit probleem aan laten pakken.

De garage zal maandag de cilinderwanden en de zuigers opmeten.

Nu wil ik eens weten, wat is verstandig, honen of boren?

En is het een probleem als er overmaats zuigers in moeten?

Moet ik dan een bepaald merk hanteren?

Ik ben zelf geen autotechniekus, maar ik vind het wel leuk om een beetje te weten hoe het allemaal zit.

Als er nog dingen zijn waar op gelet moet worden dan hoor ik dat graag van jullie

Alsvast bedankt.

Mvg Matty

Terug
Naar boven