• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kleppendekselpakking vervangen --> rook!

remcoarets

Post weinig
Ik heb vanmiddag mn kleppendekselpakking vervangen.

Ik heb deze kurke pakking ertussen gedaan samen met siliconen pakking (uit zo'n tube).

Nu heb ik een klein stuk gereden en kwam er allemaal rook onder de kap uit. Ik dacht eerst aan een slangetje waar ik het nut niet van wist (zie topic tuinslang).

Ik ben net terug gereden en had weer flink rook onder de kap uit komen. Het luchtfilterhuis los gedraaid en toen zag ik dat de zijkant van het blok onder de olie zat.

Mijn vraag was dan ook of na montage het kleppendeksel nog eens nagedraaid moet worden ivm eventueel zetten van de pakking (nadat hij heeft gelopen). Bij mn oude C kadett hoefde dit namelijk niet.

Ik heb net ff aangedraaid en de bouten hadden weer speling, een nadeel was dat er 1'tje afbrak :swear

Gaat niet echt soepel vandaag, hopelijk heeft hier iemand een tip voor mij.

ik heb nog nooit een sileconen laagje extra erbij op gedaan bij de kleppendeksel pakking..

ik denk dat je pakking verschoven is tijdens het monteren...

en als je de boutjes afbreekt heb je ze al best vast zitten volgens mij... (jij geluk dat je een stalen kleppendeksel hebt en niet 1 van alluminium waarschijnlijk was die dan stuk geknapt)

kleppen deksel eraf halen

en proberen of je hem met een waterpomptang nog kunt pakken en eruit kunt krijgen..of

misschien met een scherp dreveltje al tikkend (schuin dus) proberen eruit te draaien

en anders... uitboren

is m6 neem ik aan? probeer met een dremel een sleufje te maken zodat je met platte schroevendraaier grip kan krijgen. beetje kruipolie laten intrekken, en meestal willen ze er dan wel uit.

Mogelijk is de kleppendeksel al eens eerder flink aangedraaid waardoor deze bij de schroefgaten wat naar binnen gegaan is.

Als je de kleppendeksel los haalt en met de rand op een tafel legt, kan je de schroefgaten weer vlak slaan.

Dit scheelt meestal een hele hoop qua afsluiten.

geen vloeibare pakking gebruiken.

De rook is gewoon van de olie die op je uitlaatspruitstuk komt. Hard aandraaien heeft geen nut, dus gewoon goed kijken of je hem goed monteert.

Bedankt voor de tips allemaal. Ga morgenvroeg ff aan de slag. Zal een nieuwe pakking kopen aangezien ik geen vloeibare moest gebruiken.

Ik las op internet allemaal tips. De een legt de pakking in water, de ander smeert hem in met olie enz. Wat doen jullie?

Groeten

ik leg gewoon pakking in deksel en monteer deze

nadat ik het goed schoon heb gemaakt

zet wel atijd kruislings vast maar is meer gewoonte denk ik

origineel gepost door eddepet007

ik leg gewoon pakking in deksel en monteer deze

nadat ik het goed schoon heb gemaakt

zet wel atijd kruislings vast maar is meer gewoonte denk ik

Droog werkt indd prima :)

koud monteren.

daarna moter even laten lopen.

en dan ff natrekken.

ik doe het meestal ook kruislings.

bij mij gaat het ook vaak fout.

het heeft mij al eens 3 nieuwe pakkingen gekocht.

hij moet niet te vast en niet te los.

ik doe meestal een heel klein dun laagje vloeibare pakking in de deksel.

zo dat de pakking aan de deksel plakt.

en dan niet verschuift.

als je die slang niet aangesloten hebt.

is de carter ontluchting.

maar daar hoort geen olie door te komen als het goed is.

meestal is het roken lekken van olie.

maar zou de slang wel even aansluiten.

origineel gepost door Sheto

olie op uitlaat spruitstuk wil best voro rook zorgen tenminste bij mij dan

denk bij alle auto's wel.

heb het zelf ook al een paar keer gehad.

en daar komt de politie als vliegen op stroop af.

gelukkig er geen boete voor gehad.

meneer agent was opel manta fan.

en kwam er met een waarschuwing vanaf.

en de boete voor lekkende olie begind bij 2000 euro.

het is een mileu delicent.

origineel gepost door MantaTeamTwello

kleppen deksel eraf halen

en proberen of je hem met een waterpomptang nog kunt pakken en eruit kunt krijgen..of

misschien met een scherp dreveltje al tikkend (schuin dus) proberen eruit te draaien

en anders... uitboren

ik zou eerder een griptang proberen.hier heb ik al veel bouten mee los gekregen die afgebroken waren.

een waterpomptang schuift er nog wel eens graag overheen.

Ik heb de kapotte schroef kunnen inzagen en er uit draaien.

De pakking zit er tussen en beter dan gisteren, oefening baart kunst! Haha.

Ik heb de schroeven kruislings vast gedraaid. Heb ze met een ratel vastgezet maar niet te vast.

Ik ben langs de automaterialenzaak geweest maar de ontluchtingsslang verkochten ze niet. Iemand hier nog een reserve liggen?

ik heb er wel 1 liggen.

maar denk dat het een beetje te ver weg is.

maar weet ook niet wat van carb je hebt.

die van mij had een solex.

Terug
Naar boven