• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Klepseals 6 cilinder passen niet...

Ruub

Lid
Kben weer begonnen om die kop en het blok in elkaar te zetten en nu wilde ik dus de klepseals erop doen maar deze passen dus niet...

via internet had ik er eerst eentje besteld en dat was een zwarte die over de rand van de klepgeleider ging. Toen ik hem uit elkaar haalde zaten deze er al op maar alleen bij de inlaatkleppen. De uitlaatkleppen hadden een rood rubberen ringetje om de klep zelf verder zat er niks op de rand van de klepgeleider. Die rand van die klepgeleider is ook groter en vandaar dat die klepseals ook niet passen... Later had ik ook nog een setje klepseals gehaald maar die paste helemaal niet... Dat zijn van die groene die ook over de rand zouden moeten maar die zaten echt te krap.

Nu heb ik dus wel seals voor de inlaatkleppen maar nu is er dus helemaal niks voor de uitlaatkleppen..

Iemand enig idee hoe dat zit?

De allereerste injectiemotoren hadden zowel op de inlaat- als op de uitlaat klepgeleiders zo'n rood ringetje.

Later kwam er alleen op de inlaat een klepseal en op de uitlaat zo'n rood ringetje.

Alleen de allerlaatste modellen hadden zowel op de inlaat als op de uitlaat klepseals.

Je kan waarschijnlijk wel de bovenkant van de klepgeleider aan laten passen zodat daar een klepseal op past. Dit moet bij een revisiebedrijf gebeuren.

Volgens mij moet de buitendiameter kleiner gemaakt worden van de geleider, zodat de klepseal gemonteerd kan worden.

Ander zul je toch die rode rubber ringetjes moeten gebruiken op je uitlaatkleppen.

Het enige is dat de motor vlak na het starten even kan gaan roken.

Tijdens het rijden heb je daar geen last van, omdat er een overdruk heerst in het uitlaatkanaal, waardoor er geen olie naar binnen seipelt.

Terug
Naar boven